Water drinken

<p>Hoi allemaal!</p><p>Onze zoon is bijna 11 maanden en we proberen hem al een hele tijd water te laten drinken.</p><p>In de ochtend krijgt hij een papfles van 180cc, in de middag melk 90cc en in de avond melk 180cc.</p><p>Volgens het consultatiebureau moeten we de melk gaan afbouwen, vandaar dat we hem graag iets anders willen laten drinken. Maar durf ook niet de melk af te bouwen als er niet iets anders voor in de plaats komt...</p><p>We proberen hem meerdere keren op een dag water aan te bieden, maar hij vindt het eigenlijk alleen maar leuk om mee te spelen en drinkt er echt maar een paar kleine slokjes van. </p><p>We hebben verschillende bekers geprobeerd: gewone open beker, tuitbeker, gewone fles en de "miracle 360 trainer cup" ?</p><p>Ook hebben we met een klein beetje aanmaak geprobeerd, of met thee, maar echt niks helpt om onze zoon aan het drinken te krijgen.</p><p>Hebben jullie misschien tips om ons verder te helpen?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Ik lees graag mee ! Ik heb een zoontje van 9 maanden  en die  wil ook geen water,sap, of thee drinken. Heb verschillende flessen  bekers  geprobeerd  maar  alles maar paar slokjes. Zelf met een lepeltje  dan wil die soms nog wel is water nemen 

Ik ben bij mijn zoontje de melk steeds meer gaan verdunnen tot op een gegeven moment 180 water met 1 schepje naast zijn gewone melkmomenten. Het heeft best een hele tijd geduurd voor dat laatste schepje eraf was. Ik geloof dat hij 14 maanden was toen hij water een beetje begon te waarderen/accepteren. 
Hij kreeg met 12 maanden echt nog wel meer zuivel binnen dan de geadviseerde 300 ml, maar nooit een opmerking over gehad van het consultatiebureau. Je werkt gewoon richting wat goed is, maar wanneer je dat bereikt komt niet op 1 dag. 

Ja het is lastig, maar het enige advies wat er is; toch de gehele dag blijven aanbieden, ze gaan er vanzelf steeds meer van drinken, zeker als ze dorst hebben. Als je de melk afbouwd gaan ze als het goed is meer water drinken omdat ze dorst krijgen.

Mijn zoontje dronk ook geen water. Ik ben toen begonnen met roosvicee gewoon uit zijn melkfles en lekker warm maken net als zijn melk. Toen ben ik met kleine stapjes de hoeveelheid roosvicee af gaan bouwen en nu drinkt hij wel water. Nog steeds uit een fles met speen, maar wel een andere dan zijn melkfles. En ook nog steeds warm gemaakt, maar hij drinkt wel! Succes!

Mijn zoontje dronk ook geen water. Ik ben toen begonnen met roosvicee gewoon uit zijn melkfles en lekker warm maken net als zijn melk. Toen ben ik met kleine stapjes de hoeveelheid roosvicee af gaan bouwen en nu drinkt hij wel water. Nog steeds uit een fles met speen, maar wel een andere dan zijn melkfles. En ook nog steeds warm gemaakt, maar hij drinkt wel! Succes!

Je kunt de fles van de ochtend weg laten en een boterham geven.
Wanneer hij 1 is ga je (als het goed is) toch over op een bekertje melk en boterham in de ochtend en 2 boterhammen in de middag en een bekertje melk.

Kijk of hij daarbij water pakt of geef hem een dunne fles. Maak m met bijv 2 schepjes en doe er 150 water in.

We gebruiken de Munchkin beker, die vond ze erg interessant en daardoor had ze m snel door. Ze heeft ook echt dorst en lurkt wat af uit die beker.

Wij zijn met een jaar ook meteen overgegaan op koemelk. Ze is nu 17 maanden en krijgt nog wel een kleine papfles in de avond voor het slapen. Die ben ik heel langzaam aan het afbouwen.

Hoihoi, hier drinkt mijn dochter (komende woensdag 1 jaar) alleen een beetje goed uit een rietjebeker. Ze drinkt koude thee het beste. In plaats van flesvoeding zijn we nu twee van de drie flessen overgestapt naar de volgende twee opties:
70 ml halfvolle melk + 50ml gekookt water + 2 scheppen voeding, of
110ml halfvolle melk + 10ml optimel. Dit 1 minuut in de magnetron. 
Alleen dan drinkt ze gewone melk haha. Die tweede heeft de opvang ontdekt. Had ik zelf nooit bedacht  ;)

Terug
Bovenaan