Water drinken

<p>Even een vraagje. Mijn zoon van 1 jaar lust alleen water. Wat opzich prima is..</p><p>Ik was van plan om hem een bekertje melk te geven bij de lunch/ontbijt maar alles wat geen water is lust hij niet!</p><p>Thee, diksap, melk, karnemelk,  hij lust het allemaal niet!</p><p>Een flesje Kv lust hij wel, maar zodra ik het in een beker aanbied walgt hij er ook van??</p><p> </p><p>Meer mama’s die dit hebben?</p>

Ik zou me gelukkig prijzen als ik jou was! Water drinken is heel goed en super gezond - hij drinkt tenminste geen suiker!
Als je melk wil aanbieden bij het ontbijt (vanwege calcium e.d.?) kun je ook kijken of je dat via andere zuivelproducten voor elkaar krijgt. Of een supplement voor kinderen gebruiken?
Heb geen ervaring met een kind dat alleen water drinkt, maar ikzelf was wel zo'n kind vroeger ;). Ik at wel yoghurt en verder kreeg ik gewoon vitaminepillen. Maar dit is wel al ong 30 jaar geleden dus ik weet niet wat nu geadviseerd wordt. Kun je misschien vragen bij het cb?

Wat fijn!
Eet hij wel yoghurt? Dat telt ook mee als de 300 ml zuivelproducten.
Drinkt hij graag thee? Anders kun je daar ook wat melk doorheen doen, misschien lukt dat wel. Of water met een klein beetje melk en dat telkens ophogen?

Mijn dochter van 2 drinkt om die reden nog steeds een beker opvolgmelk. Maar verder idd water. Niks mis mee toch? ?

Wij hebben ook een kind dat alleen water drinkt en gewone melk ging er niet in totdat de opvang ontdekte wat werkte: 110ml halfvolle melk en 10ml optimel en dat 30 seconde in de magnetron. Later hebben we de optimel afgebouwd en nu drinkt ze gewoon warme melk, we doen het wel gewoon in haar flesje. Dat gaat prima.
Misschien even uittesten wat voor jullie werkt: warm, koud, soort beker, etc.

Dank jullie voor de tips. Het is zeker prima dat hij alleen water drinkt en verder geen suikers! Heel blij mee!
Warme beker Kv lust hij dus niet uit zijn beker maar wel uit de fles??‍♀️??‍♀️
(had gehoopt die fles helemaal weg te kunnen laten)
Thee lust hij ook niet...
Yoghurt krijgt hij altijd na het eten, dus krijgt nog wel wat melkproducten binnen?

Terug
Bovenaan