Water drinken

Hoihoi!

Mijn zoontje is nu 7,5mnd
Hoe pakken jullie het water drinken aan?
De miracle beker pakt hij (logisch) nog niet.
Hie doen jullie het en hoe veel?

Thanks!

Hier oefende ik eerst met een zachte tuitbeker (Nuby van Kruidvat) dat vond ik echt een heeeele fijne beker voor ukkies. En maar oefenen, elke dag vanaf 7 maanden. Maar de eerste weken drinken ze gewoon nog heel weinig, max 30cc per dag. Maar zolang je blijft oefenen, gaat hij met een maand of 8/9 vanzelf echt grotere hoeveelheden drinken. Zeker als er een fles weg valt. Hier was het vanaf 7.5 maand ook nog maar 3 flessen overdag (7.00/13.00/19.00) en zo gingen ze vanzelf wat meer water drinken omdat ze tussendoor toch wat dorstig waren.

Ik gebruik gewoon een normale beker, in het begin veel knoeien en helpen maar op den duur gaat het prima en hoef je dat niet meer aan te leren ?

Ik heb meerdere dingen geprobeerd tot nu toe. Baby is 9 maanden dus 'hoort' al wel meer water te drinken, maar hij wil het niet. Hij vindt het wel leuk om uit een beker of kopje of iets te 'drinken' maar het is meer spelen dan wat. Antilekbeker geprobeerd, uit een flesje, uit een normale beker... Nu heb ik een zachte tuitbekertje van Avent volgens mij. Bij de kruidvat gehaald. Dat gaat tot nu toe het beste. Want het water komt er gewoon uit ookal kauwt hij er alleen maar op. Hij kan deze ook zelf vastpakken en omhoog naar zijn mond tillen dus dat vindt hij heel leuk. Hopelijk zal hij binnenkort snappen dat die druppeltjes die er dan uitkomen ook wel lekker zijn om echt te drinken haha. Ik oefen bij elke maaltijd met hem.

Ja dat is bij de Nuby met zachte tuit ook, het water komt er al uit zodra ze m op z'n kop houden. Uit een 360 beker moeten ze echt zuigen. Daarom ging de zachte tuit hier ook het beste onder de 12 maanden. Vanaf 12 maanden ook de 360 beker aangeboden en toen ging dat wel goed.

Tuitbeker en 360 beker lukte hier echt niet en de melk liep na 7 maanden wel wat sneller terug ivm de trek in vaste voeding. Wij zijn na een paar weken klooien met een gefrustreerd meisje die het maar niet snapte gewoon direct met een rietjesbeker begonnen. Die snapte ze wel heel snel. 
En het klopt. In het begin smaakt water raar, is het bekertje raar enzo. Dus dan gaan er hooguit 1 of 2 slokjes per poging naar binnen. Ze sloeg het ook wel weg. Maar toen de melk echt afnam ging ze echt wel drinken. Wel hebben we een aantal weken gehad dat er niet superveel vocht naar binnen ging. Toen lengde ik af en toe wat eten aan met water. Ze at veel in stukjes dus niet alles was er geschikt voor. Maar ik maakte me toen wel even zorgen. Het kwam alleen vanzelf goed. Ze drinken dus echt wel als ze dorst hebben. 
Sinds ze een jaar is drinkt ze ook uit bekers en glazen. In het begin mamma nadoen uit mijn beker enkele slokjes, of uit een cupje bij haar watertafel in de zomer (hou dat maar eens tegen ??) en sinds de herfst ook gewoon uit een eigen bekertje aan tafel ofzo. Ook dat was weer flink oefenen. Bekertjes perongeluk of expres over tafel. Iets teveel kiepen en het loopt over haar shirt en hoesten proesten. Leuk om over je hoofd heen te kiepen net als in bad! Maar de drinktechniek was prima. Nu hebben we eigenlijk net de rietjesbeker verbannen tot alleen uitjes. 
Dus dat de rietjesbeker zorgt dat je kindje een verkeerde techniek aanleert, of niet leert kantelen... Niks van gemerkt. Ze praat ook prima, best veel zelfs voor haar leeftijd.

Terug
Bovenaan