Water drinken

Mijn dochter drinkt nu s ochtends nog een fles en s avonds. Ze is bijna 1 jaar. Dus de flessen moeten we gaan afbouwen. Nu gaat het drinken uit een rietjes of tuitbeker nog niet geweldig. Ze krijgt bijna geen vocht binnen.

Ik heb t idee dat ze het wel kan, maar ze maakt er een spelletje van. Ik heb ook een speciale open oefenbeker. Dat gaat soms redelijk. Ze vindt het ook heel interessant op uit een gewoon glas te drinken. Ik vind dat op zich ok, alleen dit kletst de hele tijd tegen de tanden. Ook loopt het water veelal langs haar mond naar beneden.... Het is grappig om te zien, maar echt vocht gaat er niet naar binnen. Daarom zie ik ook op tegen het afbouwen van de flessen. Ze krijgt overdag wel fruit en dat is natuurlijk ook vocht.

Ik geef nu water. En uit een flesje heb ik geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Diksap of andere zoetigheid wil ik eigenlijk liever niet proberen... Ivm de gewenning.

Heeft iemand nog tips? Natuurlijk blijf ik volhouden en aanbieden, meermaals per dag. Of gaat er straks een moment komen dat het 'ineens' beter gaat?
 
Hier ook een kind gehad wat moeilijk dronk als het iets anders was dan melk uit een fles. Heel veel verschillende bekers geprobeerd. Een aantal rietjesbekers (probeer er zelf maar eens uit te drinken, dat gaat echt lastig!) verschillende tuitbekers, en uiteindelijk de munchkin 360 graden beker. Dit vond mijn zoontje de prettigste beker. Maar dat wisselt nog weleens per kind. Mijn oudste zoon dronk weer het liefst uit een eenvoudig tuitbekertje (geen anti lek tuitbeker, want die drinken weer best heel moeilijk)

En slim inderdaad om ze niet aan zoetigheid te laten wennen. Want hoe sterk je het ook verdund het blijft suiker. Dus met elk slokje wat ze drinken komt er suiker bij de tanden en zouden ze gaatjes kunnen krijgen
 
Mijn dochter van 22 mnd drinkt elke ochtend nog steeds een fles inmiddels gewone melk hoor. Het zijn maar richtlijnen. 
Ik zou buiten die ongeveer 300 ml melk om gewoon blijven oefenen met andere bekers en als er een het makkelijkst gaat, die vooral aanbieden. Maar die flesjes... Ach dat komt wel wanneer het wel lukt toch? Zolang je maar tandjes poetst na de fles en niet de hele dag rond laat lopen met een fles in haar mond, komt het wel goed.
 
 
onze dochter is bijna 1,5 jaar en krijgt nog 's ochtends en 's avonds een fles opgewarmde (gewone, halfvolle) melk. Ze gaat daar lekker op, drinkt fijn uit een fles en hiermee krijgt ze voldoende zuivel en alvast een deel van haar vocht binnen. We merken nu dat ze 's avonds steeds vaker niet de hele fles op drinkt, dus ik vermoed dat ze die vanzelf gaat laten staan. 
Overdag drinkt ze inmiddels heel goed water, uit een rietjesbeker of de munchkin 360 beker. Dat duurde ook even voordat we de juiste beker(s) hadden gevonden en ze daar daadwerkelijk goed en genoeg uit dronk. 
Blijven oefenen en aanbieden, succes! 
 
Bij mijn zoon boden we buiten zijn normale melkflessen ook flessen aan met melk die verdund waren met water. Steeds meer verdunnen tot er geen melk meer inzat. Dit proces duurde echt wel een tijdje, een maand of 3 a 4 kan ik me herinneren, misschien wel langer. De laatste stap was wel het moeilijkst, zolang er een vleugje melk bij zat ging het goed. Volledig water was echt wel moeilijk. Aan een rietjesbeker was hij aan gewend toen hij ongeveer 14 maanden was. Maar toen hadden we de gewone fles er nog wel naast. Hij is nu 7 en limonade is een traktatie, net als melk met smaakjes zoals Fristi of Optimel. 
Dochter wende vrij gemakkelijk aan water uit een munchkin beker. Maar dat was een hardnekkige flessenweigeraar. Nu is ze 3 en drinkt ze liever water dan melk. Limonade lust ze vrijwel niet. Smoothies daarentegen...
Neem de tijd en houd je doelen klein. Houd de richtlijnen in je achterhoofd en werk er geleidelijk aan naartoe, maar kijk wat haalbaar is en werkt voor jullie. 
 
 
Joh die flessen afbouwen komt vanzelf goed :) ik zou ze lekker blijven aanbieden tot je het idee hebt dat ze wat meer drinkt. 
Hier vond ze de munchkinbeker zeker interessant. Maar ze dronk eigenlijk al snel uit gewone glazen, waar wij ook uit drinken. Ze wilt gewoon graag exact  hetzelfde als wij :") dat was de eerste tijd wel een kliederboel, zeker het inschatten hoe hard ze moest optillen enzo. Maar ze was dan zo trots dat ze bleef oefenen. 
Ze is nu 1.5 en wij bieden eigenlijk sinds kort pas 1x per dag iets zoets aan (verdunde appelsap of lichte siroop). Ze drinkt in de ochtend en avond melk, overdag thee of water en dus 1x zoet maar dat is eigenlijk alleen op de dagen dat ze niet naar het kdv gaat.
 
Mijn dochter van 16 maanden is ook geen goede drinker. Flessen gingen en gaan er wel makkelijk in, maar water of thee moeizaam, ze kan overigens wel goed uit glas of rietjesbeker drinken. Toen ze dat nog niet goed kon deed ik altijd gewone koemelk in haar flesjes, sochtends en savonds, en afhankelijk van hoe goed het lukte met waterdrinken lengde ik de melk aan met water, zodat ze een beetje extra vocht binnen kreeg. Dat ging prima.
 
Terug
Bovenaan