water drinken

Hoi,

Mijn zoontje huilt af en toe flink en ik weet niet wat er aan de hand is. Honger is het volgens mij niet, want hij heeft nog niet zolang de fles gehad. Nu denk ik dat hij misschien wel gewoon dorst heeft. Nu wil ik proberen om hem water te geven. Hoeveel water kun je per keer geven en maak je het water net zo warm al de melk?

groetjes
 
Hai Sanne,

Je mag een baby maximaal 1 liter vocht per dag geven. Dus afhankelijk van de hoeveelheid flesvoeding die hij krijgt, zou je dit kunnen aanvullen met water. Ik heb mijn zoontje tussendoor ook weleens water gegeven op die leeftijd. Ik gebruikte dan gewoon lauw water dat wel vooraf gekookt was. Na 6 maanden kreeg hij gewoon kraanwater.  
Je zou bijvoorbeeld 50 cc kunnen geven om te beginnen. En heb je er al eens over gedacht om voeding voor hongerige baby's te gebruiken? Dat werkte bij ons zoontje ook prima! Succes ermee, gr.  Cato  
 
Hoi,
een kind mag wel meer dan een liter vocht per dag. Maar niet meer dan liter voeding omdat dit slecht is voor de nieren.

Baby's die de borst drinken drinken zo veel als ze nodig hebben en wie weet wel meer dan een liter per dag.

Dus je mag hem gerust wat water bij geven. Maar let er wel op dat hij het water niet als fles gaat vervangen want waar water zit kan later geen voeding meer.
Misschien heeft je zoontje zuigbehoeft of is hij moe. Ik weet niet hoe oud hij is?

Groetjes
 
Terug
Bovenaan