Water drinken

Mijn dochtertje van 14 maanden drinkt heel graag melk wat natuurlijk hartstikke goed voor haar is, dagelijks komen we wel aan de 400 ml. Maar helaas vindt ze water niet echt lekker. Heeft iemand tips hoe ik haar kan stimuleren meer water te drinken? Mijn man zegt dat dat vanzelf wel komt als het warmer weer wordt. Heeft iemand ervaring?

Groet en dank,
Arlena
 
Wat misschien wil helpen is:
zelf een beker water nemen en haar eruit mee laten drinken. Dat is vaak erg interessant, dan leren ze ook uit een beker drinken.
Succes !
Groeten van Miena   !
 
Wij geven ons zoontje vaak water. Vooral 's avonds, want hij mag niks meer eten/drinken een kwartier (of langer) voordat we zijn tanden poetsen. Ik heb van mijn vriendin (tandartsassistente) geleerd dat je tanden namelijk eerst zelf 'aan de slag' gaan als je gegeten hebt en dat het daarom slecht is dit proces te onderbreken. Maar dat terzijde. Hij wil natuurlijk meestal liever een sapje of melk. Wij zijn er vanaf het begin heel duidelijk over geweest en zeggen dan ook: "Nee, want we gaan zo je tanden poetsen en dan ga je slapen, dus nu mag je alleen nog water als je iets wilt drinken..." en hij accepteert het. Nu moet ik je ook eerlijk zeggen dat ik niet geloof dat een kind geen water lust hoor. Ik denk dat het een smoes is om toch die sap te krijgen. Water smaakt zo neutraal. Of kan het echt, dat iemand geen water lust?

Groet,

Anouk
 
Hoi,

Onze zoon van anderhalf drinkt sinds kort water uit die blauwe Spa-flesjes met zo'n witte drinkdop, vindt-ie reuze interessant, het gaat spelenderwijs.

Groetjes,
Line
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met roosvicee. Op een gegeven moment wilde ze niets anders meer dan dat. En dat is in tegenstelling tot melk juist slecht voor haar.

Op het consultatieburo was een vrouw die mij antword gaf op mijn probleem: gewoon gee roosvicee meer geven! Ze drinkt wat jij haar voorschotelt of in huis haalt. Tja, ze had natuurlijk helemaal gelijk. Ik ben meteen gestopt, zonder overgang. Gewoon gezegd dat we het niet in huis hadden. Binnen twee dagen begon ze van alles te drinken, zoals water, melk en appelsap.
Roosvicee hebben wij nooit meer gekocht en drinkt ze dus ook niet meer. Soms krijgt ze het ergens (bij oma bijvoorbeeld), drinkt het, maar vraagt er vervolgens niet meer naar. Perfect!

Melk is een ander verhaal, want dat moet ze natuurlijk wel blijven drinken.
Kun je niet in de ochtend melk geven en dan vanaf een vast tijdstip zeggen dat de melk op is. En dan gewoon niet meer geven in de middag. Wel een bekertje water op tafel zetten. Waarschijnlijk zal ze die  binnen korte tijd dan toch maar opdrinken.

Veel succes!  
 
Terug
Bovenaan