water gefen aan een babay van 6 maanden maar wanneer?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal mijn baby is 6 maanden sommige mensen zeggen ze haalt genoeg voncht uit de fles de cb zegt zo zelf maar ze eet fruit om to uur smorgens en half 6 groente 1 pot dan en 8 uur pap met bord zal ik daarnaast water gefen of tussen door hoe zal ik het doen liefs adama heeft een baby echt veel water nodig hoe zal ik het doen graag adviesen alle advies welkom
liefs adama

hoi hoi

mijn mannetje is nu 7,5 maand en hij krijgt na zn warme hap smiddags ongeveer 100 tot 150 ml thee (speciaal voor kinderen) dit warm of koud.
Ik laat hem er gewoon mee spelen meestal drinkt hij het in een keer leeg.
Ik denk als je je kleine water of thee geeft dat dit helemaal niet erg is alleen uitkijken met ranja of zo erg zoet en slecht voor de tandjes.
Je zou dit ook kunnen proberen geef je kleintje gewoon wat drinken in een flesje en kijk wat hij of zij er mee doet?
Het komt vast wel goed.
suc6
groetjes Kimberley
mama van Danny (03-08-08)

ik geef haar naast de groente en fruit 1 potjekrijg ze 1 1 pap bord water is dit goed of moe j eook tussen water gefen geef je geen diksap of zo andere zoete dingen en ik ben bangals ik haar te veel water geef of te weinig geef dat ze aan dorst kan wat gebeuren of nare dingen
?
liefs adama

Hoi hoi

Ik denk dat dit echt geen kwaad kan als je ze water of thee of wat ook geeft.
als je kleintje er genoeg van heeft legt hij de fles wel weg.
Als je echt twijfeld waarom bel je de huisarts niet?
Het is wel zo dat ze genoeg vocht binnen krijgen maar als je kleine meer wilt?
Gewoon proberen dan zie het vanzelf of hij meer drinken wilt en anders de dokter morgen even bellen vragen kost niks toch?????
groetjes Kim en Danny

Hoi Adama,

Als ik je bericht goed begrijp krijgt je dochtertje het volgende:

1 bord pap
1 fruithap
1 groentehap

Krijgt ze verder nog borstvoeding? Of is dit echt alles, want dan is het wel  weinig. Ze krijgt dan  te weinig vocht en ook  te weinig  voedingsstoffen binnen.

Ons zoontje van 7.5 maanden krijgt het volgende:

'sochtends als hij wakker is 1 papfles (180cc water + 3 eetlepels bambix + 6 scheppen voeding)

rond 10.00 uur 1 fruithap

rond 12.00 uur 1 fles (180cc water + 6 schepjes voeding)

rond 15.00 uur 1 groentehap

een half uur daarna een flesje (90 cc water + 3 schepjes voeding)

en om 19.00 uur een fles (210cc water + 7 schepjes voeding en 3 eetlepels nutrix).

Succes met je dochtertje.

hallo dames allemaal om 7 uur frijgt ze fles 10 uur 1 potje fruit 12 uur weer een fles half 4 een fles half 6 1 pot groente en 8 uur pap met bord wat ik vraag moet ik haar water gefen ?naast de pap groente en fruit dat vraag ik graag bedankt

Hoi Adama,

Ze krijgt dan voldoende vocht binnen. Water geven is dus nu nog niet nodig. In fruit en groenten zit ook nog vocht.

Vanaf een maand of 7 Is het de bedoeling dat geleidelijk overgaan op 3 flessen en een toetje krijgen na de groente. tussen de middag krijgen ze dan brood en daarna een fles melk. Tussen het brood+fles en de groenten mogen ze dan een tussendoortje wat inhoud een baby-liga, babykoekje voor die leeftijd of iets dergelijks en wat anders te drinken, bijvoorbeeld water of thee of diksap.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan