Water in mondje tijdens badderen

<p>Hallo allemaal,   ik heb vanavond mij dochtertje in bad gedaan. Ze is 5 weken. Met haartjes uitspoelen kwam ee een golfje water over haar gezichtje en ook in haar mondje, ze huilde wel direct.   mijn zorg is dat ze nu misschien water in haar longetjes heeft gekregen.... ze heeft nog wel gewoon de fles gedronken..  wat denken jullie?</p>

Omdat ze begon te huilen zou je denken dat ze als ze iets in er longen heeft gekregen dit eruit gehuild heeft. Bij zorgen zou ik huisartsenpost bellen.hoop dat het meevalt! ?

Is niet erg hoor. Toen onze dochter 2 dagen oud was, ging ze voor het eerst in bad in het ziekenhuis. Mijn man hield haar even verkeerd vast en ze kreeg een grote slok water binnen. Oeps haha, ze was nog maar 2 dagen oud ?? Ze heeft er niks van gekregen! Huilen doen ze omdat ze schrikken, niet omdat er water in de lonhetjes zit hoor.. dan zou ze écht pijn moeten hebben en daarna enorm moeten hoesten en zou je moeten merken dat het écht niet lekker zit.
Dus geen zorgen om maken, zulke dingen gebeuren gewoon en krijgt ze niks van!

Is niet erg, ze kunnen wel iets hebben hoor! Toen mijn zoontje 3 weken was deed ik hem in bad zoals de kraamzorg had laten zien, draaide hem om op m'n pols om z'n ruggetje te wassen. Maar hield hem toen ietsje verkeerd vast waardoor hij (heel kort!) met z'n gezichtje in het water kwam. Ook gelijk hoesten en huilen, en ik voelde me zo enorm schuldig. Maar het kan dus gebeuren en huilen/hoesten is altijd een teken dat de longen 'leeg' worden gemaakt.
Bij twijfel kun je altijd even je huisarts bellen. Maar ik heb toen dus gebeld omdat ik alleen thuis was en me een enorme sukkel voelde, en mij werd dit hierboven gezegd.

Terug
Bovenaan