water koken voor de fles?

Hoi allemaal,

Mijn zoon is nu 4,5 maand en ik ben eergisteren begonnen met het afbouwen van de borstvoeding.   Kunnen jullie mij vertellen of ik het water voor de flessen moet koken van tevoren?   Op het pak (Nutrilon 1) staat van wel, maar dat is misschien omdat je het ook voor pasgeboren baby's kan gebruiken.   Ik gebruik gewoon kraanwater en heb het de afgelopen twee keer wel gekookt.   Mijn man is ervan overtuigd dat het water uit de kraan in Nederland nog beter is dan bronwater uit de fles.
Ik ben benieuwd wat jullie doen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Loekje
 
Hoi Loekje,
Ik begrijp je bezorgdheid, maar je man heeft gelijk in dit geval. Het kraanwater in
Nederland is van een supergoede kwaliteit. Het is hetzelfde water als wat als bronwater
wordt verkocht. Dus  kun je er gewoon lekker voeding van maken. Je kan het beste
gewoon koud kraanwater gebruiken. Dat is gezonder als warm kraanwater.
Je kan het opwarmen in de magnetron of een flessenwarmer.
Zelf heb ik maar 4 weken bv kunnen geven. Toen ben ik overgestapt op fv. Nooit gekookt,
gewoon warm gemaakt in de magnetron. Ging helemaal prima. Quinten is nu 22.5
maand en een hele gezonde ondeugende jongen.
Wel is het zo dat als je loden pijpen  in huis hebt (bij hele oude huizen) je beter
wel het water kan koken. Door die leidingen komt er dan troep in het water. Maar bij
de meeste huizen zijn die loden pijpen allang vervangen.
Succes ermee en groetjes Melanie
 
Hoi Sandra en Melanie,

Bedankt voor jullie reacties.   Het scheelt weer wat gedoe als het water niet eerst gekookt hoeft te worden!   We wonen in een nieuwbouwhuis, dus van loden pijpen hebben we geen last.

Groetjes,
Loekje
 
Het is wel zo, als je voor een paar voedingen vooruit maakt, dus dat je bijvoorbeeld een paar flesje maakt en in de koelkast zet, dan moet je het wel koken. Want dan staat het langer.
Maar als het steeds klaarmaakt als hij voeding moet hebben, dan gewoon kraanwater zonder te koken!
 
Terug
Bovenaan