water koken

Hallo,

vraagje: hoe koken jullie het water voor de fles. Mijn kraamverzorgster vertelde dat het in een pannetje moet en niet in de koker mag. ik vraag me af waarom niet? Doen jullie het ook in een pannetje of toch in de koker.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt
 
Mijn dochter is nu 8,5 maand en ook ik kook het water in de waterkoker. Ik vul de waterkoker wel altijd met 'vers' water, want het schijnt niet goed te zijn als water twee keer gekookt heeft.

Groet
 
Ik heb een dochter van 5 en van 2. Bij de tweede stond ik verbaaasd van wat er bij nummer 1 nog wel mocht en bij nummer 2 niet meer !
Wij gebruikten altijd de waterkoker. Maar wij kregen juist het advies om het water te koken, af te laten koelen en nog een keer te koken. Zij had veel last van darmkrampen en moeizame ontlasting en dan schijnt het juist goed te zijn om 2x te koken.
 
ha,
ik mocht het ook niet in de waterkoker, dit is in verband met de kalk die in een waterkoker vrij veel aanwezig is, daar kunnen ze krampjes van krijgen.
groetjes
 
Hoi
Mijn zoon is nu 41/2 maand oud. Wij koken zijn water helemaal niet voor de
fles. We verwarmen het wel weer in de
magnetron. Hij heeft nog nooit last
gehad van krampjes omdat zijn darmpjes
op deze manier meer weerstand krijgen.
Te schoon en te voorzichtig is ook niet goed. Daarom hebben kinderen van
nu tov die vroeger ook veel meer last
van krampjes en allergieen. Natuurlijk
moet iedereen het zelf weten. En doen
wat hij/zij het beste vindt voor hun
kind. Misschien zie ik het verkeerd.
Maar hij doet het er prima op. Ook de
kinderen van mijn vriendin hebben het
er prima op gedaan en hebben nooit last
gehad van krampjes. Ons drinkwater is
van een prima kwaliteit.
Groetjes
 
ik gebruikte gewoon de water koker, wel altijd met vers water, maar kookte 's ochtends een hele koker vol en dat gebruikte ik de rest van de dag. Tot omgeveer 5 maanden, toen ben ik gewoon direct uit de kraan gaan geven, dat mag mits je geen loden pijpen in je huis hebt.
Hoor ook vaak dat mensen het direct al uit de kraan geven, dus dat kan ook. Het water wordt alleen wat zachter door het koken, vandaar gekookt.

 
Terug
Bovenaan