water koken

Tot welke leeftijd moet je eigenlijk het water blijven koken? Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden, moet toch wel ergens tegen kunnen inmiddels!
Hoe doen jullie dat?
 
Ik heb dat nooit gedaan, alleen de eerste 12 weken barleduc gebruikt, wat eigenlijk tegenwoordig ook niet meer nodig is. Je hoeft het alleen nog maar te koken als je de voeding voor de hele dag klaarmaakt of als je loden leidingen in huis hebt, maar dat is bijna nergens meer. Je kan dus allang gewoon kraanwater geven, mits je de fles meteen klaarmaakt natuurlijk.
 
hoi,

Klopt helemaal, ik heb ook nooit water gekookt voor de flesjes. Altijd kraanwater en warm maken in de magnetron. Met 9 maanden kunnen ze zeker wel tegen een stootje (als je ziet wat ze allemaal in hun mondje stoppen);-).
 
Op het kdv waar ik werk hebben we navraag gedaan bij Nutricia. Zei hebben gezegd dat wij het water niet hoeven te koken voor een fles maar gewoon in de magnetron kunnen verwarmen. Ze komen bij ons vanaf 10 weken...
 
Ik heb tot een maand of vijf water gekookt. Dit hebben ze op het consultatiebureau ook als advies gegeven.Daarna kun je gewoon water uit de kraan geven. Als je looienpijpen hebt mag je helemaal geen water uit de kraan geven ook niet gekookt!!!!
 
hoi.
vanaf 6 maanden heb ik geen water meer gekookt en gewoon kraanwater gebruikt.
Dit kon vlgs het cb nu goed.
Darmpjes zijn nu inderdaad eraan gewend,en geen problemen mee gehad.

groetjes chantal
 
Terug
Bovenaan