Water leren drinken, welke fles/beker?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Wij mogen naast de melk ook water geven, Dit hebben we geprobeerd maar de kleine wil er nog niks van weten. </p><p>Hoe zijn jullie begonnen met water geven en uit wat voor een fles of beker ? </p>

Wij hebben eerst regelmatig een slokje gegeven uit ons glas. Dit vond hij erg spannend. Rond de 8 maanden hebben we een munchkin drinkbeker. Deze lekt nieten lijkt op een glas. 

Wij hebben eerst steeds een slokje gegeven uit zo'n klein bakje van de Hema waar je ook  hapjes in kunt bewaren, met zo'n dekseltje. 
Daarna met een oefenbeker van difrax en dat gaat echt heel goed! Daar zit een inkeping voor het neusje in. 
Succes!

Ik heb op aanraden van vrienden een munckin rietjesbeker gekocht, en die hebben ook een gewone antilekbeker, waar ik ook goeie dingen over heb grhoord!

hoi! 
als ze de smaak van water niks vinden kan je ook verdunde FV geven. 
bv 120 water en 2 scheppen en dit dan steeds meer verdunnen.
Mijn dochter vond alles wat ik doe interessant. dus ik dronk water uit een glas.. wilt ze ook natuurlijk.. en dan dronk ze slokjes water met mij mee.
Als ze aan de smaak gewend zíjn ben ik begonnen met een rietjes beker 

Wij zijn gestart met een Difrax oefenbeker, dat gaat inmiddels heel goed. Daarna een munchkin 360 beker erbij gekocht. In het begin was ze bang voor de 360 beker, ik denk vanwege de felle kleur bovenop. Maar nadat ie een maand of tafel had gestaan had ze er ineens interesse in. Ze kan er nog niet heel goed uit drinken, maar dat komt wel. Ze is nu 10,5 maand. Flessen drinkt ze al een paar maanden niet meer. Dus is wel een aparte dame.

Hoi, 
wij zijn ook bezig met water introduceren. Wij zijn begonnen met water uit een flesje. Het eerste (kleine) flesje waarmee hij begon zegmaar.  En dan gewoon af en toe een slokje. Bijvoorbeeld tussen fruit door of na fruit. En tussen of na het brood door. Zo kon hij wennen. Eerst was het een vies gezichtje. Maar inmiddels drinkt ons kindje het. Dit heeft denk ik een week of twee geduurd. Ik nam met de warme dagen van laatst ook water mee. En gaf dit dan tijdens het wandelen. 
Wat ook hielp was dat we pindakaas aan het introduceren waren  dat is natuurlijk vrij droog.  Een slokje water komt dan als geroepen! 
Nu heb ik gisteren een anti lek beker aangeschaft en gaan we nu daar het water in doen. De beker vindt hij al mega interessant dus ik denk dat het helemaal goed komt! 
Wie weet heb je er wat aan! Succes! 

Terug
Bovenaan