water of dixsap

A

Anoniem

Guest
Drinken jullie kinderen wel eens water tussendoor? Onze dochter is nu 5 maanden en we doen dit zelden. Wanneer geven jullie water en hoeveel? Geven jullie wel eens dixsap? Dat lijkt me lekkerder. Maar bij ons consultatiebureau raden ze het af voor 6 maanden. Wat doen jullie?

Floor krijgt er nog geen ander drinken bij. Alleen toen het heel warm was, maar dat is voorlopig afgelopen..... Ze kreeg toen wel 'dunne' diksap, of slappe thee zonder suiker. Ook wel eens gewoon water gegeven.
Floor drinkt nog 4x per dag aan de borst, ik weet niet hoeveel ze binnenkrijgt, maar ze heeft wel bij elke verschoning een kletsnatte luier, dus het zal wel genoeg zijn.
groetjes,
Ruth

ik geef noa wel water maar ook soms diksap
maar het meeste krijgt hij verdund vruchtensap met water gemengd

diksap is niet zo gezond, zit veel suiker in wat je in eerste instantie niet zou denken omdat je het woordje niet op de verpakking ziet staan maar ze gebruiken er een andere naam voor vandaar vruchtensap lijkt me een gezondere optie

en hij krijgt natuurlijk nog melk

succes met het maken van je keuze

heel soms: water, hij vindt het heerlijk. Tuurlijk vindt hij zoete drankjes ook lekker, maar als je je kind nu niet laat wennen aan zoetigheid is dat wel zo makkelijk en gezond.

Halllo

Mijn zoon is ruim 6 maanden en krijgt diksap van de kruitvat, hier zit geen toegevoegde suikers in. Dit sap mag al gegeven worden vanaf 4 maanden.

groetjes Angela

Terug
Bovenaan