Water over het gezichtje

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Vera vindt het bad helemaal geweldig, als ik haar vertel dat we zo in bad gaan zit ze al te wippen op de bank.
Alleen ze wil niet dat er water op haar gezichtje komt, toch wil ik haar hier proberen aan te laten wennen, want ik wil dat ze ook eens onder de douche gaat, als we eens niet zoveel tijd hebben. Hebben jullie tips?

Groetjes Karin

Ik ga bewust iedere keer als ze in bad gaat met haar spetteren. Dat vindt ze heel leuk. Ze probeert dan ook vanuit badje ons nat te spetteren.   Op deze manier wil ik ze vertrouwd raken met water. Spelenderwijs, dus ook met de gieter eerst over een speeltje en dan over haar rugje en zo over haar haartjes. Maar mijn kindje is een echte waterrat, dus ik denk dat het bij jou anders zal gaan als ik je topic zo lees. Omdat ze echt geen water in haar gezichtje wilt. Misschien kun je het nog proberen met een washandje? Dat je een soort kiekeboe speelt? Ik verzin maar wat hoor!

Hoi Karin,

Hier heb ik ook een kindje dat liever geen water in haar gezicht heeft. Dat is vooral erg lastig als ik haar haren was, ze gilt soms heel hard als er water over haar gezicht glijdt. Wat ik nu doe is met de badspeeltjes (zoals badeendjes en badwalvisjes etc.) water spuiten op haar buik, dan langzaam een beetje omhoog, op haar kin en dan een beetje op haar wang. Dat vind ze wel leuk, ze lacht dan en weert het water met haar handen af (wat niet echt lukt, haha). En af en toe sla ik met mijn handen op het water en dat doet ze ook om mij nat te maken. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,
Shivana

Hallo,

Alice had er ook altijd een hekel aan maar als ik shampoo in haar haar heb gedaan zal het er toch weer uitmoeten! Ik deed altijd een bekertje pakken en dan liet ik haar er eerst mee spelen en dan zei ik vervolgens dat ik haar shampoo eruit ging spoelen en deed dan 3 bekertjes water over haar hoofd en telde daar dan heeel hard op bij. Zo is ze er toch aan gewend en nu maakt het haar niet meer uit. Misschien een idee?

Groetjes

Hier wilde zoonlief ook nooit onder de douche en nu vind hij het geweldig!

Wij zijn begonnen met hem in bad te zetten, samen met papa, die dan de douchekop omlaag heeft gezet, en deze aan heeft gezet op zijn rug....Jesse klimt dan bij papa op schoot, en papa schuift langzaam naar achteren....twee keer hebben we dit moeten doen, en nu staat hij er zelf onder. Met water over z'n hoofdje heeft hij nog wel moeite, maar hij schrikt niet meer zo erg!

Groetjes
Angel

Feline heeft er ook een hekel aan om onder de douchestralen haar haren af te spoelen.
De oplossing: water niet hard aanzetten, dus geen harde straal en samen er onder en dan zeg ik woei woei met een hoge stem en: Daar gaan we weer, woei woei.
Staat misschien beetje gek, maar ik maak er dus een spelletje van en dan gaat het wel beter. En het gaat echt steeds beter.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan