water tussendoor..??

Heyhey!

Mijn mannetje is nu 8,5 week oud en heeft inene last van een moeizame ontlasting, zo zielig! Het rare is dat hij al weken dezelfde voeding krijgt, ook wat cc betreft en hij altijd gewoon gemakkelijk poepte...
Ik begrijp dat het gaat om een vochttekort..
Op aanraden van het CB doe ik een nu een schepje Friso Comfort bij de rest van de fv, Friso Normaal. Maar zou het ook mogen, kunnen dat ik hem extra vocht tussendoor geef in de vorm van water?
Zijn er mama's die dit doen? Of ervaring mee hebben? En hoe doe je het dan? Gewoon water? Warm?

Hoor het wel! Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Ja hoor, een beetje afgekoeld gekookt water mag best.
Je kan ook extra water door het flesje doen, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat ie alles opdrinkt.
Mijn kleine meid heeft er erg last van gehad (keutels net als konijntjes) en ik doe extra water door de fles.
ongeveer 10% van de totale hoeveelheid: dus 100cc fles+10cc extra water

Succes ermee!!

hallo,

ja hoor, extra water is juist goed voor kindjes die moeite met ontlasting hebben.
Tijs heeft dit ook gehad toen hij met 7 a8 weken van de nachtvoeding af was kreeg hij ook even last hiervan. Ik deed ook altijd extra water in zijn flesje zodat de voeding ook wat minder dik werd en makkelijker verteerbaar was. Als ik namelijk water in het flesje deed, dronk hij dit niet op....dan keek hij me aan of die zeggen wou...hallo er zit geen melk smaak aan...haha. Ik doe nu nog steeds extra water in de fles en dit werkt voor Tijs perfect.

Ik zou niet zo snel met de voeding lopen mixen daar kunnen ze namelijk ook weer meer last van krijgen.
Succes.
Daan mv Tijs (6 maanden)

hoi margreet,

vervelend he, als je kleintje moeite heeft met poepen.

mijn zoontje lars (10 maandan alweer!) had ook enorme problemen met zijn ontlasting. ik gebruik nog steeds friso comfort. Water geven mag gewoon tussendoor. of wat extra in de fles doen, maar dan moet hij het natuurlijk wel opdrinken. het kan nl ook teveel zijn dan. je zal het wel weten maar voor de zekerheid vertel ik het even: de comfort moet met direkt kokendheet water aangemaakt worden. anders lost hij niet goed op en dat kan ook weer problemen leveren. ( bij een fles van 180 doe ik 80 kokend water, poeder erbij, goed schudden   en dan 100 koud water. je hebt dan precies de goede drinktemperatuur) Mijn zoontje is al snel helemaal overgegaan op de comfort en de ontlasting werd steeds beter. toen hij 4 maanden was kreeg hij bijvoeding en sindsdien poept hij als de beste. hij ging van amper 1 keer in de week naar wel 3 a 4 keer per dag!

ik gaf hem eerst half/ half friso gewoon en comfort,  ben vrij snel overgestapt naar helemaal comfort.

luister naar je gevoel!

hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

groetjes Cindy

Terug
Bovenaan