water uit kraan

hoi iedereen

nou dat flesvoeding gebeuren roept wel veel vragen bij mij op haha.
vroeg me af of je gewoon warm water uit de kraan mag gebruiken? sommigen zeggen absoluut niet en andere zeggen maakt niet uit.... beetje verwarrend hmm
doen jullie als je flesje maakt en opwarmt in de magnetron eerst de poeder erin of erna erin?

hoe doen jullie het met de fles als je ergens heen gaat en ze krijgt honger? gewoon een cafe zoeken met magnetron? of naar huis toe?
gr.

Ik pak koud water uit de kraan en warm dat in het flesje op in de magnetron. Dan doe ik daarna het poeder erbij. Zo stond het op het pak Friso, dus dat leek me wel de handigste manier.

Echt weg op een voedingstijd ben ik nog niet geweest, maar het lijkt me dat een café geen probleem maakt van het opwarmen van wat water. Het is maar waar je jezelf het prettigst bij voelt.

er zijn verschillende manieren en allemaal goed:

1 warm water uit de kraan, poeder erbij en shaken
deze gebruik ik en bevalt hartstikke goed

2 water uit waterkoker iets laten afkoelen en poeder erbij, dit kan je in de koelkast bewaren en opwarmen in de magnetron, zo kun je een voorraad maken bijv 180ml en verdelen over 3 voedingen bijv. dan giet je 60ml over in de fles die je gaat gebruiken

3 water uit kraan en dan poeder erbij en opwarmen in magnetron

elders eten:
ook hier meer trucjes voor!

1 voorraadbakje meenemen met genoeg poeder voor 1 fles, ergens warm water vragen en klaar
bij nuby fles groot formaat zit zo'n bakje bij in de fles, en verder kun je leuke bakjes overal kopen speciaal hiervoor

2 koud water met poeder in fles en binnen 1 uur geven

3 nutrilon kant en klaar melk meenemen, ergens opwarmen en klaar

Succes ermee! ik ben elke woensdag met haar bij opa/oma en gaat zo heel goed. ook bij CB is het altijd net voedingstijd grrr en iedereen pakt gewoon warm water uit de kraan. Friso voeding doet het hier niet zo goed op, die klontert dan.

Groetjes Sabine

hoi ik gebruik friso voeding en doe altijd koud water dan poeder erbij even shaken dan in de magnetron en weer even shaken. heb idd gehoord dat warm water uit de kraan niet altijd goed is als ik ergens anders ben dan thuis pak ik ook altijd voorgekookt water.

onderweg voeden hoeft niet moeilijk te zijn bij bijna elke grote benzine pomp kun je opwarmen. ikzelf heb dat nog nooit gedaan maar neem altijd in bewaarpotje poeder mee voor 3 voedingen en 2 flesjes spa blauw of chaufontaine. stel dat je auto pech krijgt heb je altijd genoeg voeding bij je want de wegenwacht is niet altijd zo vlot. als we weggaan en het duurt wat langer neem ik altijd als extra een thermoskan mee met afgekoeld gekookt water dan kan ik dat altijd mengen met koud water tot de juiste temp.

als ik het zo terug lees lijkt het wel of ik 4 voedingstassen bij me heb hihi was toch wel anders toen ik nog bv gaf hup shirt omhoog en gaan...

hoop dat je er wat aan hebt?

groetjes non

nou ben vandaag weggeweest met de kleine!
we zijn n middagje wezen shoppen...moeders moest natuurlijk wat nieuws hebben nu de dikke buik weer weg is!

rond voedingstijd waren we bij de ikea, daar was wel n magnetron. hup flesje met water er in, opwarmen, ff shaken en klaar!!

enig nadeel is dat t wat onhandiger is met voeden... ik gebruik normaal n voedingskussen en nu zat ik op n klein onhandig hard houten stoeltje en kon nergens met mn arm op leunen en dat terwijl de kleine meid ondertussen al bijna 10 pond is!

ik gebruik trouwens nutrilonvoeding, bevalt prima!

en wat n goed idee om altijd flesjes water mee te hebben!! had er niet eens aan gedacht dat je ook nog s pech kan krijgen!

nog maar meer in de volle luiertas!

groetjes!

ik doe koud water, poeder, schudden (rondjes draaien anders komt er te veel lucht in) en daarna opwarmen in de magnetron dan nog 2 keer rond draaien en dan geef ik t haar.
ik geef nu weer ah eigen merk. heb een paar weekjes nutrilon forte gegeven maar hoeft nu niet meer.

als we weg gaan heb ik altijd 1 flesje klaar in de tas zitten.
je weet immers nooit wat er onderweg gebeurd. (metro die opeens stilstaat, je staat met pech met je auto of wat dan ook. je kan met die dingen wel even zoet zijn, maar je kind moet kunnen eten! dan liever maar koude voeding dan helemaal geen voeding!!!!)

ga ik lang van huis weg, zoals elke week naar mn moeder toe, dan neem ik een bewaardoosje met 3x poeder daarin (zijn 3 doosjes op elkaar gestapeld)

in de luiertas zit hier altijd:

1 doosje voeding
1 flesje kant en klaar
luiers, ligt eraan hoe lang ik weg blijf, maar ik zorg altijd dat als ze bv een acute diaree aanval krijg, ik niet zonder luiers zit
schone kleertjes
2 spuugdoekjes
luierdoekjes
op dit moment zit er standaard ook zonnebrandcreme in. t weer is zo verradelijk als de pest op dit moment
en dan nog luiers,kleertjes enz voor mn andere dochter.

even over de voeding terug... 2,5 jaar geleden MOEST ik echt water koken. dit werd me echt op het hart gedrukt toen door t cb en mn moeder zei ook dat ik t beter zo kon doen
maar nu mag het blijkbaar gewoon uit de kraan.
de kraamzorg maakte t eerste flesje hier thuis en ze pakte dus kraanwater. eerlijk gezegd schrok ik een beetje en vroeg: wat doet u nou?? whahahaha

en idd, als je ergens vraag of ze een flesje willen opwarmen, maken ze daar 9 van de 10 keer geen probleem van hoor.
mn moeder vroeg het toen een keertje in een restaurant waar ze toen aan t eten waren. die ober zei: we hebben geen magnetron! maar toen heeft de kok dat flesje bij de hete soep gegooid om het zo op te warmen whahahaha. ik heb t nu over 22 jaar geleden hoor, maar k bedoel te zeggen: ai bain marie kan ook hoor, als er geen magnetron is :p

liefs, do

V&D heeft een verschoonkussen bij de wc en magnetron in restaurant voor babyvoeding,
IKEA heeft ook een magnetron en verschoonruimte
Dus bedenk even waar je heen gaat of kijk wat er in de buurt is, Er is veel mogelijk tegenwoordig

oja op houten stoeltjes voeden is niet echt wat, bij CB doe ik gewoon Mara op verschoonkussen laten liggen en dan voeden. Ideaal als ze ook losliggend kunnen eten bij nood

Groetjes

Hey,
Ik gebruikte de eerste weken alleen gekookt(afgekoeld) water. Maar nu direct koud uit de kraan. Ik warm het wel altijd op in de magnetron. Ik vind het een vies idee om warm water uit de kraan te gebruiken om dan meteen te kunnen geven. Doe je zelf ook niet als je thee of warme chocolademelk drinkt toch? Maar dat is meer iets van mij denk ik.

Oh en over op pad gaan, ik doe het bijna dagelijks. In het begin even spannend, maar overal kun je vragen naar een magnetron, maar laatst heb ik kokend water in een flesje gedaan, deze in zo'n spec. tasje gedaan(die zitten trouwens ook in je luiertas)Ja hoe noem je die? Maar dan heb ik een losse met een rits(van difrax). Daarnaast ook een flesje met koud water(om evt te mengen) Het water was na precies 3 uur op perfecte temperatuur om te geven. Daarna wordt het dus te koud. Maar als je net de deur uit gaat na een voeding heb je dus al 3 uur tot de volgende voeding en dan nog eens zo'n 3 uur om weer naar huis te gaan.Je kan natuurlijk ook een klein thermoskannetje meenemen! Dan blijft het nog beter warm en je hoeft nergens om een magnetron te vragen, ben je ook niet afhankelijk daarvan. Succes ermee
gr chris

Terug
Bovenaan