Water uitkoken...

Hoi mama's,

Ik vroeg me af tot wanneer je het water voor het flesje moet uitkoken..
Het is eigenlijk geen moeite en als ik weet dat de fles dan nét iets beter valt dan blijf ik dit lekker doen, maar toch..

Een enkele keer heb ik het met "gewoon" kraanwater gedaan en uiteraard gebeuren er dan écht geen schokkende dingen haha..

Dus gewoon een algemene vraag; Tot wanneer hoor je éigenlijk het water uit te koken?

Esmé mv kay

Onze kraamhulp heeft ons geleerd dat het uitkoken niet nodig is, dus wij hebben het nog nooit gedaan en gebruiken altijd kraanwater! Zij zei tegen ons dat het beter is anders moet hij weer wennen aan gewoon water.
Dus we hebben het zo aangeleerd en is ons ukkie niets anders gewent....

liefs
di silva

onze kraamverzorgster kookte het uit, ik heb dit ook nog elke keer gedaan.
twee dagen niet gedaan en toen kreeg ie last van krampjes...dus ik ben maar weer gaan uitkoken.. kleine moeite, groot plezier.
mijn schoonzusje kookt het nooit uit. dus het is bij iedereen verschillend.

Monique

Ik heb het voor Lukas alleen de eerste paar keer gedaan. Hij krijgt nu altijd kraanwater (behalve toen we op vakantie waren in Duitsland). Op het pak staat ook dat je gewoon kraanwater kan gebruiken.

Lukas heeft er geen last van (ook nooit gehad). Het water in Nederland is natuurlijk ook hartstikke goed.

Het koken van water is inderdaad niet meer nodig. Het water in Nederland is van goede kwaliteit en kun je dus gewoon geven aan een baby. Mocht je kindje toch wat last krijgen van krampjes of moeilijk poepen (dat was bij ons het geval) dan kun je beter overgaan op bar-le-duc. Het koken van water heeft dan ook weinig effect.
Groetjes,
Josie

Terug
Bovenaan