water + verantwoord tussendoortje?

Goedemorgen Allemaal,

Ons mannetje van 7 maanden krijgt inmiddels het volgende:

08:00 uur                 210 cc opvolgmelk
09:30 uur                 klein potje fruit
12:00 uur                  210 cc opvolgmelk +  halve boterham met smeerpate
16:00 uur                 fruit met liga erin
17:30 uur                 groot potje avond maaltijd (groente + vlees)
19:30 uur                  210 cc opvolgmelk

Van de 3 melkflessen drinkt hij alleen de laatste op, van de andere laat hij ooit wel 160cc over. Ik ben bang dat hij zo onvoldoende vocht binnenkrijgt. Als ik hem bij de voeding van 16:00 uur water wil geven drinkt hij misschien 10cc, maar echt niet meer. Een beetje melk 80cc lukt nog, maar niet van harte.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je kleintje genoeg vocht binnenkrijgt?

Ook vind ik het erg moeilijk om een verantwoord tussendoortje te geven, want we willen hem geen (koe)melk eiwitten geven en echt zo min mogelijk suiker. Vandaar dat we 2 keer fruit geven, maar dat ik eigenlijk ook niet de bedoeling, want zo krijgt hij veel  koolhydraten binnen en weinig eiwitten.
Weet iemand een verantwoord tussendoortje?

Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Charlotte

liga, rijstewafel, soepstengel en ga zo maar door.
Maar als er genoeg plasluiers zijn en is alert, vrolijk enz. is er toch niets aan de hand?
Je heb nou eenmaal natnekjes en droogkontjes.

Succes!!

Hoi Charlotte,

Wij hebben ook een meiske van (overmorgen) 7 maanden. Zij is nooit zo dol geweest op melk, dus wij hebben een schema met 's morgens en 's middags een hele boterham. Grappig hoe dat per kind kan verschillen hè, haha..

Maargoed, even een tipje: wist je dat er in potjes-fruit meer suikers zitten dan in vers fruit? Misschien goed om te weten, aangezien je van verantwoord eten houdt voor je kindje (ik ook hoor, maar soms zijn potjes wel makkelijk!). Mijn dochtertje eet 's morgens meteen haar fruit voor de hele dag in plaats van in 2 keer. Daar zit trouwens ook vocht in. Daarnaast krijgt ze 's middags als tussendoortje zo'n klein baby-rijstwafeltje of half ligaatje (nr. 2) of soepstengeltje of gewoon een kortje brood, vind ze heerlijk en ik geef er een bekertje sterk aangelengd diksap bij. Dat is ook gewoon puur fruitsap zonder toevoegingen. Ik gebruik een anti-lek bekertje daarvoor, zodat ze ook alvast eens kan proberen uit iets anders dan een flesje te drinken en dat gaat prima!

Misschien dat je er iets aan hebt!

Groetjes,
Petra

hoi,

mijn dochter van 8 mnd krijgt ook cracotte van lu.
dat zijn crackers en van liga de 6 mnd koek deze verkruimelen wel veel maar ze smelten snel in de mond.
ik weet niet of daar koemelk in zit maar in de 4 mnd koek van liga zit dat niet.
ik geef als sap diksap heb je in allerlei smaken. of verdunde appelsap.of roosvice.
brood eet ze nog niet zo goed als jullie kindje dus eet ze een bord bambix pap.
groetjes

Terug
Bovenaan