Goedemorgen Allemaal,
Ons mannetje van 7 maanden krijgt inmiddels het volgende:
08:00 uur 210 cc opvolgmelk
09:30 uur klein potje fruit
12:00 uur 210 cc opvolgmelk + halve boterham met smeerpate
16:00 uur fruit met liga erin
17:30 uur groot potje avond maaltijd (groente + vlees)
19:30 uur 210 cc opvolgmelk
Van de 3 melkflessen drinkt hij alleen de laatste op, van de andere laat hij ooit wel 160cc over. Ik ben bang dat hij zo onvoldoende vocht binnenkrijgt. Als ik hem bij de voeding van 16:00 uur water wil geven drinkt hij misschien 10cc, maar echt niet meer. Een beetje melk 80cc lukt nog, maar niet van harte.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je kleintje genoeg vocht binnenkrijgt?
Ook vind ik het erg moeilijk om een verantwoord tussendoortje te geven, want we willen hem geen (koe)melk eiwitten geven en echt zo min mogelijk suiker. Vandaar dat we 2 keer fruit geven, maar dat ik eigenlijk ook niet de bedoeling, want zo krijgt hij veel koolhydraten binnen en weinig eiwitten.
Weet iemand een verantwoord tussendoortje?
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Charlotte
Ons mannetje van 7 maanden krijgt inmiddels het volgende:
08:00 uur 210 cc opvolgmelk
09:30 uur klein potje fruit
12:00 uur 210 cc opvolgmelk + halve boterham met smeerpate
16:00 uur fruit met liga erin
17:30 uur groot potje avond maaltijd (groente + vlees)
19:30 uur 210 cc opvolgmelk
Van de 3 melkflessen drinkt hij alleen de laatste op, van de andere laat hij ooit wel 160cc over. Ik ben bang dat hij zo onvoldoende vocht binnenkrijgt. Als ik hem bij de voeding van 16:00 uur water wil geven drinkt hij misschien 10cc, maar echt niet meer. Een beetje melk 80cc lukt nog, maar niet van harte.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je kleintje genoeg vocht binnenkrijgt?
Ook vind ik het erg moeilijk om een verantwoord tussendoortje te geven, want we willen hem geen (koe)melk eiwitten geven en echt zo min mogelijk suiker. Vandaar dat we 2 keer fruit geven, maar dat ik eigenlijk ook niet de bedoeling, want zo krijgt hij veel koolhydraten binnen en weinig eiwitten.
Weet iemand een verantwoord tussendoortje?
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Charlotte