water + verantwoord tussendoortje?

Goedemorgen Allemaal,

Ons mannetje van 7 maanden krijgt inmiddels het volgende:

08:00 uur                 210 cc opvolgmelk
09:30 uur                 klein potje fruit
12:00 uur                  210 cc opvolgmelk +  halve boterham met smeerpate
16:00 uur                 fruit met liga erin
17:30 uur                 groot potje avond maaltijd (groente + vlees)
19:30 uur                  210 cc opvolgmelk

Van de 3 melkflessen drinkt hij alleen de laatste op, van de andere laat hij ooit wel 160cc over. Ik ben bang dat hij zo onvoldoende vocht binnenkrijgt. Als ik hem bij de voeding van 16:00 uur water wil geven drinkt hij misschien 10cc, maar echt niet meer. Een beetje melk 80cc lukt nog, maar niet van harte.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je kleintje genoeg vocht binnenkrijgt?

Ook vind ik het erg moeilijk om een verantwoord tussendoortje te geven, want we willen hem geen (koe)melk eiwitten geven en echt zo min mogelijk suiker. Vandaar dat we 2 keer fruit geven, maar dat ik eigenlijk ook niet de bedoeling, want zo krijgt hij veel  koolhydraten binnen en weinig eiwitten.
Weet iemand een verantwoord tussendoortje?

Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Charlotte

Hoi,

Volgens mijn is een liga of een rijstewafel wel een goed alternatief. Ze worden er volgens mijn niet te dik van. (in mijn dieet staan ook rijstewafels hihi) Je hoort ook wel eens over soepstengels, volgens mijn ook niks mis mee hoor.
Dat je kindje zo weinig drinkt daar kan ik je helaas geen advies over geven.
Succes.

Groetjes Nancy

Hoi

het is logisch dat je je daar zorgen over maakt , maar als ik jou was zou ik gewoon het aantal plasluiers in de gaten houden , als hij daarvan te weinig heeft zou ik me daar wel zorgen over maken ,   dat geeft namelijk aan dat hij inderdaad te weinig vocht binnen krijgt en contakt opnemen met het consultatie bureau.Mijn kleine drinkt ook niet altijd haar fles leeg , maar heeft gelukkig wel genoeg plas luiers

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes Sarina en baby Jenna

Hoi,

Ja het aantal plasluiers is een goede indicator om te weten of je kindje genoeg drinkt. Water tussendoor drinkt mijn zoontje ook niet zo veel, maar ik blijf het wel aanbieden. Verder krijgt hij een rijstwafeltje (voor baby's, in de gewone zit zout!) als tussendoortje. Ik ben van plan om liga's en lange vingers zo lang mogelijk niet te geven ivm de suiker die er in zit. Ik ben van mening dat suiker je smaak verpest, helemaal voor baby's en dat ze, als ze eenmaal gewend zijn aan suiker, moeilijk kunnen wennen aan andere smaken (van groente bijvoorbeeld). Dus voorlopig alleen nog maar natuurlijke smaken hier.

Groetjes,
Daisy

Kun je je kindje niet smiddags ipv water een beetje vruchtensap geven. Speciaal voor baby's. Fruit lust ie al, en misschien drinkt ie dat lekker op na z'n liga ofzo.
Liefs Phira
(leuk hè, advies geven als je eigen kind nog niks krijgt)

Hoi charlotte,
mijn meisje drinkt ook weinig,en als ik haar dwing meer te drinken,dan spuugt ze er meer uit....haar schema is(ze krijgt trouwens pepti)Ze is 6,5 mnd
8.30 180 + voeding(ze drinkt rond 100 cc op)
10/10.30 klein potje fruit
12/12.30 180 + voed. ze drinkt rond 30/40,de rest maak ik pap van(bambix)Hier laat ze
                          rond 50 van staan
16.00/16.30 groente met halve aardappel en rond 17.00 half (klein potje 4mnd) fruit
19.15/19.30 250 voeding+3 sch rijstebloem.(deze fles gaat meestal als enigste op)

Tussendoor krijgt ze diksap,Het zal rond de 60 cc zijn.

groetjes gaby

mijn dochter drinkt roosvicee en moest ff wennen maar door haar elke dag wat te geven drinkt ze nu een tuitbekertje leeg.
En ik geef liga eertse stap daar zit echt nog helemaal niets in maar kan ze lekker op knabbelen.

succes wendy

Terug
Bovenaan