Water voor bereiding flesvoeding

Hoi,
Ik gebruik al een tijdje  de pakken water van AH voor het bereiden van de flesvoeding. Nu lees ik echter ergens dat het natriumgehalte niet te hoog mag zijn in mineraalwater. Weet iemand of ik het water van AH gewoon kan gebruiken? Er staat namelijk ook geen melding 'geschikt voor bereiding van babyvoeding' op.

B.v.d.

Hoi,

Wij hebben van de kraamzorg begrepen dat koud water uit de kraan geen probleem is, maar warm water wel. We maken de flessen klaar met dus wat koud water gemixt met wat gekookt water. We maken gewoon twee keer per dag een thermosflesje klaar met gekookt water en de flesjes zijn zo klaar! En inderdaad een stuk goedkoper....

Groetjes,
Leonie

Ook wij gebruiken gewoon kraanwater.
maken meestal aantal flesjes tegelijk en zetten die in koelkast dan gebruiken we afgekoeld gekookt water. maken we een flesje voor onmiddelijk gebruik dan komt water rechtstreeks uit de kraan. Volgens kraamverzorgster was dat prima. En idd veel goedkoper dan pakken water.

Groetjes Natje

Ook ik doe gewoon koud kraanwater, soms zet ik twee tegelijk in de koelkast, maar dat heb ik dan niet gekookt hoor. Kan prima zo.
Met onze vorige drie jaar geleden heb ik het ook zo gedaan. Ik vind het 'te schoon' om pakken water te gebruiken of alles steeds te koken.  Een kind moet ook weerstand opbouwen.

Ik gebruik ook altijd gekookt afgekoeld kraanwater. Koud water zo uit de kraan mag alleen als je eker weet dat het niet door loden leidingen heenstroomt. Denk niet dat er daarvan nog veel in Nederland zijn.
Mineraalwater is altijd goed maar ik geloof dat het pak dan maar maximaal 24 uur open mg zijn (weet ik niet zeker)

Terug
Bovenaan