water voor de fles voeding.

ik kook altijd het water voor de fles voeding. koel dit af in een grote "spa" fles, en maak vervolgens de fles voeding er mee aan.
is dat koken van t water nog steeds nodig met 5 maand?? ik weet niet precies hoe de hardheid van t water hier is. gek genoeg doe ik de roosvicee wel met gewoon kraanwater.

Ik heb nooit het water gekookt , dit hoeft tegenwoordig niet meer, mijn kraamhulpen deden het beide niet en zo ook anderen om me heen doen het niet, vroeger had je bepaald materiaal van de leidingen dat schadelijk is nu is dat er niet meer of zelden.

dan heb ik ook even een vraagje...wij kunnen water uit de kraan niet drinken hebben altijd flessen water hier staan....Noa is nu 6 maanden....kan ik ook gewoon water uit de fles geven zonder te koken?

ja hoor nicole dat kan! Water uit de fles kun je gewoon zo geven.
Wij maken de flesvoeding altijd met barle-duc water aan ivm het hoge kalk gehalte hier en daar kan ons manneke weer niet van poepen!

@kelly, ja dat was ook de reden waarom wij het water kookten. maar de roosvicee kreeg pascal wel met leidingwater. dat gaf geen krampen.
dan doe ik t nu met de flesvoeding ook niet meer.

@nicole4; waarom kunnen jullie het kraanwater niet drinken dan/ te veel kalk? of komt t door de leidingen.

Niemand kan hier het water drinken ivm te veel kalium wat er in zit, dus hebben sowieso altijd 6l flessen water staan hier.

ben net bij de ka geweest en nog even gevraagd en die zei precies hetzelfde gewoon water uit de fles!

Terug
Bovenaan