Water

Vandaag gestart met t geven van haar eerste groemte hapje vandaag 4 maandjes oud. Zou ik haar ook al wat water mogen geveb voor erbij en hoeveel cc zou kunnen. Of is dat nog wat te vroeg?

Wij hebben pas vanaf 6 maanden water gegeven zoals het advies van het voedingscentrum, maar zijn ook pas met ruim 5 maanden begonnen met hapjes omdat de een (consultatiebureau) zegt begin vooral voor 6 maanden met het introduceren van allergenen en de ander (WHO) begin vooral niet met vaste voeding voor 6 maanden. Ik ben ervanuitgegaan dat hij vanzelf wel meer melk zou drinken als hij dat nodig zou hebben, kan me niet herinneren dat z'n flesjes voller zaten met het kolven destijds en direct aan de borst weet je het natuurlijk al helemaal niet, maar de natuur regelt het doorgaans prima. Tot 6 maanden stelden de hapjes ook nog niet zoveel voor en waren bovendien nog zo vloeibaar dat je daar niet per se veel extra vocht voor hoeft toe te voegen.

Ik heb de hapjes gedaan via de rapley methode (hele stukken vanaaf 6 maanden). Daarbij blijf je borstvoeding geven op verzoek, daar halen ze de meeste voedingswaarde uit. Water pas vanaf een maand of 10/11. Ze haalde genoeg vocht uit de borstvoeding.

Terug
Bovenaan