water

Ik hoor verschillende dingen over water voor de flesvoeding ,kan je gewoon kraanwater pakken of moet je de fles met afgekookt water kllaarmaken wie o wie kan mij antwoord geven.??!!
 
Hoi,

mijn dochter is nu 7 maanden en ik heb afgelopen vrijdag van het CB "toestemming" gekregen om kraanwater te gaan gebruiken in plaats van het water te koken, ik moet alleen wel de kraan goed door laten lopen dus niet 's ochtends gelijk het eerste water uit de kraan in het flesje doen en ze heeft nergens last van.
 
ligt ook heel erg aan het water. Bij ons het water erg hard en door het koken wordt het zachter wat weer beter is voor/tegen de krampjes. Zelf kook ik 1 keer per dag water wat ik in een (uitgekookte) fles met dop in de koelkast bewaar. zo kan je snel in de magno je fles je opwarmen en hoef je niet te wachten tot het net gekookte water is afgekoelt.
 
Hoi,
Zoals je leest zijn de meningen hierover verdeeld. Echter het kraanwater in Nederland is van een dusdanig goede kwaliteit dat je dit zonder problemen kan gebruiken voor de flesvoeding. Idd wel even de kraan laten lopen dat het oude water uit de leiding gaat.
Mijn zoontje krijt vanaf het begin al voeding gemaakt van kraanwater en hij heeft nooit last gehad van krampjes.
Bovendien zitten er in het kraanwater spore elementen die een mens nodig heeft.
Groetjes Melanie
 
Hoi,

Kraanwater in Nederland is heel goed water. Je kan het zonder problemen gebruiken. Het consultatiebureau bij mij zeg dat je dit juist het liefst moet gebruiken. Zo bouwt de kleine weerstand op, en in byv barleduc... zijn alle stofjes eruit gehaald. Met dus ook als gevolg, na 1 dag open... is het water niet goed meer. Met pakken of flessen water moet je dus erg oppassen!!

groetjes
Jeannette
 
Ook ons zoontje krijgt gewoon water uit de kraan. (9 weken) Een vriendin die borstvoeding gaf, doet het niet. (bijvoeding) Er zouden bepaalde stoffen in zitten welke na een kookbeurt eruit zouden zijn... Maar vervolgens dronk ze wel zelf het water uit de kraan. Volgens mij filtert een mensen lichaam geen stofjes uit het water en het kookt het al helemaal niet!
 
Terug
Bovenaan