Trek je alsjeblieft niks aan van al die rare reacties als je dochter alleen water wil drinken!
Mijn zoontje van ruim 2,5 jaar drinkt ook graag water, maar ook graag appelsap en andere "zoete" drankjes. Ik zou willen dat hij nog meer water ging drinken en ik zal vertellen waarom.
Ik ben tandarst-assistente en als je ziet wat sommige kinderen voor gebitjes hebben schrik je je dood. De moeders zeggen dan meestal: maar ze snoepen helemaal niet veel! Ze vergeten dat in het drinken dat de kinderen krijgen eigenlijk altijd suikers zitten. Zelfs in melk!!! (vooral 's avonds drinken (ook melk) geven voor het slapen is heel slecht, er is dan namelijk heel weinig speeksel en dus werken suikers nog meer in)
In onze praktijk werkt ook een kindertandverzorgster en die zegt altijd tegen de kinderen en de ouders dat als je 2 keer op een dag poetst en niet meer dan 7 eet/drinkmomenten hebt je ook geen gaatjes hoeft te krijgen.
Die 7 eet/drinkmomenten zijn voor jullie lekker geen probleem, want water valt daar niet onder! Er zit namelijk niks schadelijks in.
Ik hoop dat jullie je kinderen lekker water blijven geven als ze dat willen en ga ze niks anders opdringen.
Groetjes
Karen