water

Onze dochter van 13 maand drinkt gewoon water in plaats van roosvicee of appelsap of wat dan ook. Als ik ergenskom en geef ik haar de drinkfles dan vraagt men altijd wat erin zit. Als ik dan zeg dat ze "gewoon "water drinkt moet ik me  altijd verdedigen.Eris toch niets mis met gewoon water, ofwel?
 
Hahahaha geweldig.
Wat kunnen mensen toch "grappig" reageren. Lekker water blijven geven zolang ze dat lekker vind prima toch. Waarom al suiker of iets anders geven als ze dit lekker vind.

Goed hoor.
 
Onze zoon van 20 maanden heeft nog nooit iets anders gedronken als water.
Er werd mij altijd verteld dat dit juist gezond is.
Hij lust geen zoetigheid.Maar het is wel grappig dat ik jou verhaal heel erg herken.  
Alsof het zielig is dat een kind water drinkt.
 
Trek je alsjeblieft niks aan van al die rare reacties als je dochter alleen water wil drinken!
Mijn zoontje van ruim 2,5 jaar drinkt ook graag water, maar ook graag appelsap en andere "zoete" drankjes. Ik zou willen dat hij nog meer water ging drinken en ik zal vertellen waarom.
Ik ben tandarst-assistente en als je ziet wat sommige kinderen voor gebitjes hebben schrik je je dood. De moeders zeggen dan meestal: maar ze snoepen helemaal niet veel! Ze vergeten dat in het drinken dat de kinderen krijgen eigenlijk altijd suikers zitten. Zelfs in melk!!! (vooral 's avonds drinken (ook melk) geven voor het slapen is heel slecht, er is dan namelijk heel weinig speeksel en dus werken suikers nog meer in)
In onze praktijk werkt ook een kindertandverzorgster en die zegt altijd tegen de kinderen en de ouders dat als je 2 keer op een dag poetst en niet meer dan 7 eet/drinkmomenten hebt je ook geen gaatjes hoeft te krijgen.
Die 7 eet/drinkmomenten zijn voor jullie lekker geen probleem, want water valt daar niet onder! Er zit namelijk niks schadelijks in.
Ik hoop dat jullie je kinderen lekker water blijven geven als ze dat willen en ga ze niks anders opdringen.

Groetjes
Karen
 
Ik heb op mijn nachtkastje een spaflesje met sportdop staan en daar zit altijd water in. Mijn oudste dochter is 2 jaar en vind niet leuker dan 's morgens die fles leeg te drinken. Ze drinkt ook ranja ( meestal suikervrije) maar ze vraagt ook om water. Als ik vind dat ze genoeg ranja op heeft vul ik haar beker met water. Soms is dat even mokken maar dan heeft ze gewoon pech. Ik heb trouwens ook dat ze in sommige winkels een snoepje krijgt en vaak lust ze die niet dan moet je de verkopsters zien kijken als je zegt dat ze die niet lust.
Verder lust ze ook wel zoete dingen ( chocolade enz) maar krijgt dit echt niet elke dag. Ik heb zelf een overgewicht en wil niet dat mijn kinderen dit krijgen. Dus als ze water lussen het is nog steeds de beste dorstlesser.

groetjes
 
Onze zoon wordt in augustus alweer drie. Sinds hij wat meer bij de pinken is drinkt hij waterLIMONADE. Je moest eens weten de afgelopen bijna drie jaar wat ik voor kleine hintjes kreeg toegeworpen dat ik hem een spartaanse opvoeding gaf...water is toch niet meer van deze tijd !? Opa's en vooral Oma's die meewarig kijken als de "rest" van de kleinkinderen zich tegoed deden aan allerlei sapjes, dubbeldranken, fristi's en weet ik wat al niet meer. Wij waren met moederdag uit eten en mijn zoontje moest ineens heel hard huilen. Mijn moeder bestelde "spontaan" een fristi voor hem...mijn haren gaan ervan overeind staan.... Hij was helemaal verbaasd, nam een slok, rilling over zijn rug en riep wat is DAT nou weer ??? Hij spoelde zijn smaak weg met zijn eigen "grote jongens" flesje spa blauw. Hij keek er niet meer naar om. Tuurlijk krijgt hij ook wel eens zo'n pakje Joy of Wicky maar dat is misschien drie keer per week ofzo. (en natuurilijk als hij bij grootouders is zonder zijn moeder krijgt hij ook stiekum limonade  met de nadruk op stiekem...zoonlief praat natuurlijk inmiddels)
Ik kan nog wel uren doorgaan   Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat ik helemaal je gevoel zo af en toe begrijp !
 
anoukje is nu bijna 2 en ik zou haar ook  graag water willen laten drinken maar hoe krijg ik haar zover? ze lust het niet maar ze vraagt wel slokjes van mij als ik spa blauw drink. ze krijgt wel het goede voorbeeld van mij want ik drink bijna alleen maar water maar als ik het in haar beker doe drinkt ze gewoon niks, desnoods de hele dag niet. wie heeft er tips voor mij om haar wel water te laten drinken?
groetjes
 
Terug
Bovenaan