waterbed

Ivm arbowetgeving moet het bed 70 cm hoog zijn. Dat is een doorsnee waterbed niet en je kunt het niet zomaar op klossen zetten.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen het verhoogd hadden door er een deur op te leggn met vervolgens een matras erop, maar dat schijnt ook niet ideaal te zijn.

Ik heb dus met de VK overlegd hierover, en die was niet gelukkig met bevallingen op een waterbed.
Uiteindelijk hebben wij ons logeerbad op klossen gezet in de babykamer, en daarop ben ik bevallen. Voordeel van een eenpersoonsbed vond ik dat aan beide kanten iemand kon staan (in mijn geval VK en kraamhulp) om mijn benen vast te houden bij het persen. Kan bij een 2-pers bed ongetwijfeld ook maar li9jkt me minder comfortabel voor diegene.

Succes!

N.
 
Hai,

Ik zat een beetje met het zelfde, mijn VK zei dat je je niet schrap kunt zetten in een waterbed, je hebt geen goede steun in je rug. Die plank/deur op je waterbed gaat toch doorzakken denk ik, je kunt geen steuntjes in het midden maken en je wilt geen ellende met je waterbed lijkt mij. Ik ga inderdaad ook een logeerbed lenen van een vriendin en die op klossen zetten.

Maar hoe doen jullie dat voor de bevalling? Ik zit bijvoorbeeld met een beeld in m'n hoofd van dat de vliezen breken 'snachts in je warme waterbedje. Wij hebben 2 waterzakken en dus een "gleuf" in het midden, loopt het vruchtwater dan niet aan beide kanten langs je "matras" en zit die kledder aan de onderkant?!?!? Je houdt natuurlijk redelijk wat tegen met een extra zeiltje e.d. maar toch, je leest af en toe over een stortvloed?
Ach, ik heb nog even voor een oplossing (nog 5 maanden) maar ben wel benieuwd hoe jullie erover denken.

Groet
Plonie
 
Ik ben nu 37 1/2 week zwanger en heb in de babykamer een eenpersoonsbed neergezet. Zodra de bevalling begint zetten we deze in de grote slaapkamer. In het waterbed heb ik een zeiltje liggen voor het geval mijn water breekt. De kans dat de bevalling hiermee begint is overigens maar 1 op 10!! Mijn vk zegt ook dat je echt wel wakker wordt als je water breekt en je echt op tijd je bed uit bent voor dat er een "stortvloed" komt. Bij mij is het kleintje al volledig ingedaald en dan hoef je ook geen stortvloed te verwachten.
Succes
 
Bij mij is de bevalling begonnen met het breken van de vliezen in het waterbed.
Ik had een zeiltje liggen, met daarover een molton (was anders te zweterig, het was in augustus) en daarover het hoeslaken.
Het zeiltje was niet eens nat!!! Er zat een plek inhoeslaken en molton van zo'n 10 cm doorsnee, dat viel me dus erg mee!

Ik was overigens wel wakker toen het gebeurde, dus snel uit bed gegaan, maar ook als alles wat er in het begin uitkwam in bed was beland zou dat geen ramp zijn geweest. Het scheelt overigens volgens mij wel of je kindje wel of niet is ingedaald (die van mij was wel ingedaald).

Nog even een tip: ook voor het logeerbed is wellicht een zeiltje geen overbodige luxe, bij de bevalling verlies je ook nog vruchtwater.

Groeten,

N.
 
Terug
Bovenaan