Waterbed?!

Wij hebben een waterbed en ik wil thuis bevallen. Nu heeft de verloskundige al een beetje laten doorschemeren dat ik er niet op kan bevallen. Op zich geen probleem, want dan zetten we een bed op klossen in de babykamer. Maar kan ik na de bevalling dan wel gewoon slapen in ons eigen bed of is het toch handiger om in een verhoogd bed te liggen? Ik heb nog wel even de tijd, maar ben toch benieuwd hoe anderen hierover denken.

Hoi

Een vriendin van mij is in december bevallen en zat met hetzelfde. Zij dacht eigenlijks het andere bed alleen voor de bevalling en de controles van de kraamzorg te hoeven gebruiken maar heeft toch iets meer dan 1,5 week er op geslapen omdat ze zo moeilijk uit dat waterbed ophoog kwam. Voor de controles is het zowieso verplicht om op het hoge bed te liggen anders mag de kraamverzorgster het weigeren ivm met eigen gezondheid.

Denk dat het vooral per vrouw verschillend is, net wat jij lekker vind liggen na de bevalling.

Hoi,
wij hebben ook een waterbed. bij mijn vorige zwangerschap ben ik in het ziekenhuis bevallen en daarna thuis heerlijk in mijn waterbedje gaan liggen. Dat was eigenlijk geen probleem. de handigheid met in en uitstappen is misschien ook afhankelijk van je waterbed stabiliteit en de hoogte.
Van de kraamzorg mag het in principe niet vanwege de arbo-wet. Ik heb gewoon gezegd dat mijn man het bed wel opmaakt. Toen was het prima. Ook de controles waren geen probleem. Gewoon op mijn waterbed gedaan.

Waar ik wel moeite mee had was de borstvoeding liggend in het waterbed. Dit is toch al niet zo makkelijk als alles nieuw is en door het waterbed heb je geen stevige ondergrond, door mijn gewicht werd de baby naar boven geduwd. Na een aantal weken had ik dit wel onder de knie/ borst. Voeden op een waterbed is echt iets voor gevorderden vind ik. Heb dit toen tijdelijk opgelost door gewoon in een stoel, zittend te voeden.

Dit keer wil ik thuisbevallen. Ik heb een kraambed bij de thuiszorg gehuurd en na de bevalling mogen ze hem gelijk weer ophalen.

groetjes janneke

Terug
Bovenaan