Waterbevalling

Hallo Allemaal,

Aangezien het nog niet zo lang geleden is dat ik ben bevallen van mijn dochtertje annabel (8 maanden) staat me bevalling nog vers in me geheugen. Nu zal ik iedereen niet gaan lastig vallen met het hele verhaal maar het ging gewoon niet zo goed allemaal.
Nu ben ik dus op zoek naar een andere manier van bevallen zoals bijvoorbeed in het water. Ik weet dat het heel lekker is als je topzwaar bent te drijven in het water, gewoon even niet al dat gewicht voelen en ze zeggen dat je minder snel scheurt en dergelijke.
Nu ken ik best een aantal moeders maar niemand is nog in het water bevallen. Ik heb wel een infomap bij de Oerbron aangevraagd voor wat info, ik heb het ook wel allemaal gelezen maar dat zijn weer van die fanatiekelingen. Je weet wel van die mensen die tegen alles zijn wat niet natuurlijk is. Nou ben ik ook wel voor het natuurlijke maar je moet er niet in doorschieten, soms heb je gewoon de medische wereld nodig toch?

Na ja me vraag is dus eigenlijk of jullie misschien wel ervaring hebben met waterbevalling en of hoe jullie daar over denken.

Ik hoor het graag!!!

Groetjes Anne-Marie
 
Hallo,



Toevallig las ik je berichtje. Ik ben zelf bevallen in water, in een
bad van aqua-baby. De bevalling was in een woord geweldig. De pijn is
uitstekend vol te houden in water. Het is pijnlijk een bevalling, maar
zeer zeker in water heel goed te doen. Ik had in het bad het gevoel dat
ik oefenweeen had in plaats van echte weeen. We hebben de middag en
avond van de bevalling erg fijn, gezellig en lachend (ja, ik ook)
doorgebracht. Kijk eens op de site van de waterooievaar. Er is ook een
boek over waterbevallingen, dit boek staat daar ook vermeld. Ik heb
hier ontzettend veel aan gehad. Ik wist precies wat ik wanneer moest
doen en hoe ik het wilde. Een goede voorbereiding is dan ook vanbelang
en een meewerkende verloskundige. Veel sterkte.



 
Terug
Bovenaan