Waterbevalling

A

Anoniem

Guest
hi
Heeft iemand ervaring met waterbevalling?
Ik ben 12 feb uitgerekend, moet in ziekenhuis bevallen in Duitsland omdat ik daar woon. Daar doen ze veel waterbevallingen. Ik heb een rondleiding gehad maar vergat eigenlijk de vraag te stellen waar ik toch mee rond loop.
Ik ben bang dat het een bloederige toestand wordt zo in dat water. het lijkt me namelijk best ontspannend en mooi maar graag hoor ik van 'ervaringsdeskundigen' hoe het er nu echt aan toe gaat.
Kan iemand mij dat vertellen?
Bedankt!
Groetjes Dianne

hoi Dianne,

helaas kan ik je daar nie bij helpen, maar ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig
naar d eonderwater bevallingen.....zelf ben ik pas 8wk en 3dgn
maar hou je me op de hoogte hoe het is gegaan!!

veel succes gr destiny

Hoi,

Ik ben nu 25 weken en ga voor een waterbevalling. Het is voor jezelf erg ontspannend en voor de baby ook een rustige overgang. Over een bloederige toestand, dat is volgens mij per persoon verschillend. Vaak komt dit pas bij de placenta. Je kunt ervoor kiezen om de placenta geboren te laten worden op het droge. Ik heb diverse waterbevallingen gezien, tijdens een voorlichtingsbijeenkomst en die waren niet bloederig. Wellicht dat je je nog kan laten voorlichten. Kijken eens op www.waterkinderen.nl of www.duikertje.nl. Ik heb zelf een bad gehuurd en hoop dat alles zo mag lopen dat ik in bad kan bevallen van onze eerste.

Succes
M

hoi hoi,

je kan trouwens ook een kijkje nemen  op : www.oerbron.nl
ik zou je graag advies willen geven maar het is mijn eerste en ik ben 2 dagen later dan jou uitgerekend.
maar ik ga zeker weten voor een badbevalling. ik heb em al gehuurd via oerbron.nl
ik krijg em met 38 weken in huis.
er is trouwens ook een boekje met echt alle info over bevallen in water.
volgens mij is de titel ook : bevallen in water, ik weet de titel ff niet meer, maar het zijn 2 auterus, een man en een vrouw, en de vrouw heet in ieder geval lucy.
zodra ik de namen van de auteurs heb gevonden laat ik het je weten.
je kan em vaak huren bij de bieb, er staan verhalen in, foto's, tips voor jezelf, en partner, voordelen en nadelen.
ik weet zelf in ieder geval dat de ontsluiting beter verloopt. minder kans op uitscheuren, betere overgang voor de baby, minder pijnlijk zouden de weeen zijn, je kan ze in alle houdingen opvangen in het bad, en warm water ontspant je meer.
de nadelen voor zover zijn : het bad mag niet heter zijn dan 37/38 graden  anders kun jij en je baby over verhit raken, tis vrij duur om em te huren. het kost voor een rond bad bij oerbron 225 euro en dan heb je em van 37 weken tot 42 weken, als je em minder lang huurt dan betaal je ook minder,. 30 euro minder per week.
het kost erg veel water en de vloer moet zeer sterk zijn om al dat watergewicht te kunnen opvangen, wij zetten em in de woonkamer. beton eronder dus dat kan perfect.

nou ik hoop je in ieder geval een beetje geinformeerd te hebben en mocht ik eerder bevallen zijn dan jij dan kun je op het februari forum zien hoe me dat bevallen is :D

groetjes Miranda 37,4

Terug
Bovenaan