Hallo,
Ik riep al van jongs af aan dat, als ik moest bevallen, ik dat in bad wilde doen. Tot halverwege mijn zwangerschap heb ik dat ook vol gehouden, en ben ook op internet gaan zoekken voor het huren van zo'n bad. Allereerst vielen de prijzen mij zo tegen dat ik al begon te twijvelen. Voor dat geld ga ik liever een weekende weg met mijn gezinnetje. Maar ten tweede zag ik ook een video van een bad-bevalling. Toen was ik in één klap genezen en wist ik dat ik absoluut niet in bad wilde bevallen! De reactie van saffraan kan ik me dan ook helemaal voorstellen. Als je daar in zo'n bad ligt, heb je nergens steun waar je je voeten op kunt zetten om kracht te zetten tijdens het persen. Zelf je benen vast houden gaat ook moeilijk want dan ga je kopje onder. Je partner zou je op dat moment wel kunnen ondersteunen, maar als jij een uur aan het persen bent, weet ik niet hoelang hij dat volhoudt. Ook het ontspannen tussen de persweeën door lijkt mij minder ontspannen als op bed. Dit omdat je op je armen moet rusten om weer niet kopje onder te gaan.
Misschien kan ik je niet echt een goed advies geven omdat ik zelf dus geen bad-bevalling heb gehad, maar er zijn vast wel vrouwen die het wel meegemaakt hebben en die het wel positief hebben ervaren.
Het enige wat ik je kan adviseren is om een video te huren/lenen van zo'n onderwater bevalling en het op die manier zelf te bekijken of het je dan nog wat lijkt. Bij mijn verloskundige lagen er van die videobanden die je gratis kon lenen.
Succes met je beslissing!
Gr Olga