Waterbevalling?

He meiden,

Ik ga in het ziekenhuis bevallen (woon in denemarken en moet een uur rijden naar dichtsbijzijnde zh) en wil graag proberen te bevallen in water.

Heeft iemand hier ervaring mee. En zo ja...hoe beviel het? De voor- en nadelen??

Knufje

Ik heb het alleen op tv gezien, maar zag er goed uit hoor. Warm water werkt zowieso licht pijnstillend dus het lijkt mij alleen maar prettig. Ik hoop dat er wat ervaringsdeskundigen hier rondsurfen die je er wat meer over kunnen vertellen.

Van het weekend een kennis gesproken die gynacoloog is. Daar in het ziekenhuis doen ze niet aan bevallingen in bad, omdat het voor de baby heel belangrijk is om bij de geboorte gelijk lucht in de longen te krijgen, de eerste eigen ademhaling.

Kan me wat jou betreft wel voorstellen dat het fijn is om in het ziekenhuis in een bad te zitten om de weeen wat op te vangen, aangezien jij met een uur rijden niet nog lang thuis in bad kan blijven zitten.

Charlotte (32 wkn, okt. forum)

Dag gemotiveerde dame,

Waterbevalling?

Waterbeval expert, doula en wijze vrouw in NL is Erica Muller
e mail: oerbron@tiscali.nl

Erica heeft een groot netwerk en kan u van hoogwaardige adviezen en contacten voorzien

Lieve groet,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));Hoihoi. Ik ben vorig jaar in het ziekenhuis in bad bevallen, en ik vond het een heel goede ervaring. Ik zou het zo weer doen!   Ik heb er geen nadelen aan ondervonden. Wil je er in dan kan dat, wil je er uit dan kan dat ook. Ga vantevoren eens   kijken als je kan, dan weet je wat je te wachten staat, en wat kan en wat niet. Mijn verloskamer had een bad, een bed en ook nog de mogelijkheid om op het droge op een skippybal te gaan zitten, hangen aan een touw, er stond een soort baar-kruk, ... Super de luxe!
Nadat ik mijn weeen eerst op het droge heb opgevangen ben ik in het bad gestapt toen het zwaar werd, ik had toen   5cm ontsluiting. Het warme bad werkte onstpannend waardoor ik wel in 10 minuten aan volledige ontsluiting zat. Dat was even heftig, maar het persen in het water heb ik positief ervaren. Ik had het idee dat het door het water soepeler zou verlopen, op zich waarschijnlijk niet waar maar als je er zelf in geloofd dan helpt het vast;) Dat wat hierboven geschreven is over de eerste ademhaling van het kindje is onzin denk ik, het kindje zal niet minder goed ademen omdat hij eerst in het water komt. Dan nog; hij word gelijk op je buik gelegd en blijft niet eerst even zwemmen ofzo.
Als ik nog eens zal bevallen dan zal ik zo mogelijk weer voor het bad kiezen, maar ik zal er wel eerder instappen.
Heb vertrouwen in jezelf, in je kind en in de vroedvrouw dan kom je er wel!
Groetjes, Esther.

ik ben ook in bad bevallen van oze dochter. Een geweldige ervaring! Wel ging het erg hard door het water, maar ik kon me beter ontspannen, en dat was heerlijk. Het mooiste moment was toen ze geboren was ik haar zelf aan kon pakken en op mijn borst neer kon leggen....
Ik ben van mijn zoon op bed bevallen en dat was dus minder ontspannend voor mijn gevoel. Maar dat heeft er ook mee te maken dat de bevalling heel anders was en er altijd een verschil is tussen de eerste en tweede bevalling.

Succes ermee!

Trouwens ik woon in de alpen en hier is het normaal om in het ziekenhuis te bevallen, en daar wordt ook de bad-mogelijkheid aangeboden!

Tijdens mijn vorige zwangerschap woonde ik in Duitsland en daar ben ik ook bevallen. In het ziekenhuis hadden ze een bad waar je de weeen mocht opvangen en een ander bad voor als je ook in bad wou bevallen. Ik heb al met al 10 minuten in bad gezeten om mijn weeen op te vangen maar was blij toen ik er weer uit was. Tijdens de bevalling wou ik namelijk het liefst rondlopen en voelde me in bad dus erg opgesloten. Het was wel een heerlijk groot bad hoor waar ze ook iets van bruistabletten met aromatherapie in deden. Maar voor mij werkte het helaas niet. Dit is mijn ervaring, ik hoop dat jij het anders zult ondervinden en ik lees hier wel veel positieve reacties. Veel succes!

Groetjes Nathalie (40+1)

Terug
Bovenaan