document.write(friendlyDateTimeFromStr('&apos
);Hoihoi. Ik ben vorig jaar in het ziekenhuis in bad bevallen, en ik vond het een heel goede ervaring. Ik zou het zo weer doen! Ik heb er geen nadelen aan ondervonden. Wil je er in dan kan dat, wil je er uit dan kan dat ook. Ga vantevoren eens kijken als je kan, dan weet je wat je te wachten staat, en wat kan en wat niet. Mijn verloskamer had een bad, een bed en ook nog de mogelijkheid om op het droge op een skippybal te gaan zitten, hangen aan een touw, er stond een soort baar-kruk, ... Super de luxe!
Nadat ik mijn weeen eerst op het droge heb opgevangen ben ik in het bad gestapt toen het zwaar werd, ik had toen 5cm ontsluiting. Het warme bad werkte onstpannend waardoor ik wel in 10 minuten aan volledige ontsluiting zat. Dat was even heftig, maar het persen in het water heb ik positief ervaren. Ik had het idee dat het door het water soepeler zou verlopen, op zich waarschijnlijk niet waar maar als je er zelf in geloofd dan helpt het vast
Dat wat hierboven geschreven is over de eerste ademhaling van het kindje is onzin denk ik, het kindje zal niet minder goed ademen omdat hij eerst in het water komt. Dan nog; hij word gelijk op je buik gelegd en blijft niet eerst even zwemmen ofzo.
Als ik nog eens zal bevallen dan zal ik zo mogelijk weer voor het bad kiezen, maar ik zal er wel eerder instappen.
Heb vertrouwen in jezelf, in je kind en in de vroedvrouw dan kom je er wel!
Groetjes, Esther.