Hallo
Ik heb mijn bad gehuurd bij, ik geloof, waterkinderen in amsterdam. Een ovaal bad. Wel duur, maar het is voor 6 weken, de tijd dat je thuis mag bevallen. Ik vond het heerlijk om de laatste weken in bad te gaan en alle plek te hebben. Of met zijn twee. Het is even wennen om hem te vullen en leeg te pompen, maar daar ben je na een keer al best bedreven in. Zo moeilijk is het niet. Ik heb gehoord dat zo'n opblaasbad 'lastiger' is omdat je je niet kan afzetten. dat kan met het bad dat ik had wel, want daar zit een stevig omhulsel om en het zeil dat er in zit is niet glad. Tijdens de bevalling vond ik het bad wel fijn, ook al werden mijn weeen daar heftiger door. Het zette niet zo goed door om de echt heftigere weeen te krijgen en de ontspanning van het bad hielp mij wel. Maar toen de VK kwam en mijn vliezen brak, bleek er meconium in te zitten, dus ik mocht niet terug in bad en moest meteen aangekleed en naar het ziekenhuis. jammer!
Ik vond het de moeite, geld en het werk wel waard! En bij waterkinderen deden ze helemaal niet moeilijk om het bad later af te halen. Ik was net bevallen voor de 6 weken om waren en zat toen net in de kraamweek. Geen probleem om het later op te laten halen en ik hoefde niet meer te betalen.
Veel succes met het kiezen en uiteraard met je zwangerschap!
Groeten
Rosanne