waterbevalling

Hoi!
Heeft iemand van jullie ervaring met een waterbevalling? Het idee om in een bevallingsbad te bevallen, spreekt me aan. Ben een keer op bed bevallen, een keer op de baarkruk en nu wil ik eigenlijk wel in het water.

hooiiii hooiii

ik weet niks van een water bevalling hoor maar had ff een vraagje wt von je fijner ??
in bed of op de baarkruk?
dit is mijn eerste bevalling dus weet helemaal niet wat ik zou moette in denken!

liefs leentje

Ik wilde bij de eerste al in het water bevallen maar mijn vk deed daar niet aan mee. Bij de 2de ben ik in het ziekenhuis bevallen en mocht daar in een gewoon bad. Maar ik vond het verschrikkelijk! Ik heb bij beiden rugweeen gehad en kon absoluut niet op mn rug liggen, ik moest steets overeind. Op het laatst toen ik het echt niet meer kon houden van de pijn heeft de vk me onder de douch gestuurd, de straal lekke rop mn rug en dat gaf wel verlichting.
Dus een waterbevalling heb ik uit mn hoofd gezet, ik weet haast zeker dat ik weer rugweeen zal krijgen. Ik wil de TENS gaan proberen.

Op internet kun je trouwens veel info vinden over onderwater bevallen.

Liefs, Ris

Hoihoi,

Ik heb tijdens de bevalling van de oudste in bad gezeten omdat ik bleef hangen op 6 cm ontsluiting. Ze wilden dat ik me zou ontspannen en dachten dat dat in bad wel zou lukken. Nou voor een half uurtje was het inderdaad wel fijn (en je bent weer even van al het zweet af) maar daarna vond ik het verschrikkelijk en ben er gauw weer uit gesprongen. Ik kon m'n weeen niet goed opvangen (had niet genoeg steun, maar misschien is dat in een speciaal bad anders) en kreeg het erg benauwd van al dat water om me heen (soort claustrofobie). Ik ga deze keer maar weer gewoon voor het bed.

Groetjes,
Jo

Hoi,

Bij de eerste moest ik liggend bevallen, omdat ik een knip kreeg en zoonlief er met spoed uit moest. Ik vond het niks. Bij de tweede ging het laatste stukje op de baarkruk, verder heb ik vooral gelopen. Dat vond ik veel fijner. Alleen had ik de laatste keer afschuwelijke kramp in mijn heupen. Bij elke wee verkrampte alles compleet en de tranen stroomden me over de wangen van de pijn. Nu heb ik ook veel last van mijn heupen en bekken en de enige plek waar ik ontspan, is in een warm bad, Vandaar dat mijn interesse in een waterbevalling gewekt is.
Maar ik zie ook wel een beetje op tegen het gedoe. Misschien kan ik wel ter ontspanning in ons eigen bad hangen en dan uiteindelijk weer op de baarkruk. Ik wet het nog nie zo goed, vandaar mijn vraag naar ervaringsverhalen.

Terug
Bovenaan