waterbevalling

wie heeft ervaring met een water/bad bevalling.
ik wil opzich deze keer in bad bevallen.
af hankelijk of we op tijd verhuizen natuurlijk ook.
want onze douche nu is te klein er voor.
en als we op tijd verhuizen die douche is groot genoeg.
ik vond het namelijk erg fijn om onder de douche te staan tijdens de weeen vond jammer dat ik op een duur zelf dacht hmm moet nu maar eens op bed gaan liggen. het kon wel eens te veel weeen worden. bijna al persweeen.
dus mijn vraag wat is jullie ervaring of zouden jullie ook een waterbevalling willen doen?
zelf zit ik ook nog een beetje mee gaat deze bevalling niet te snel en hebben we dan straks voor niks een bad gehuurd. groetjes van mij

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je nu gewoon moet doen wat je gevoel je ingeeft! Als je nu zoiets hebt van ik zou dan wel in bad willen bevallen dan zou ik zeker ervoor zorgen dat dat zou kunnen. Als je op het moment supreme idd behoefte hebt aan het bad dan kun je er in ieder geval in! Als je toch besluit op het moment supreme dat je het niet wilt dan kun je het gewoon niet doen maar heb je het iig bij de hand!
Succes met beslissen!

Liefs Janne

Hoi Kidsbaby,

ik wilde toen ook graag in bad bevallen maar vond het zo duur toendertijd! En had zelf ook zoiets van; stel dat ik toch in het zhuis belandt... wat ik dus ook deed... in het zhuis mocht ik ook onder een megagrote douche maar ik vond het helemaal niets... wat een verschil weer he met bevallen... daarna heb ik heel lang niet lekker meer in bad gelegen omdat ik al heel snel het gevoel had dat er druk kwam te staan op operatiewond van de ksnede; raar maar het was net of ie ging zweven door de druk van het water... vond het gewoon niet prettig meer... en met alle tijdsdruk ben ik nu trouwense helemaal een snelledouchevrouw geworden... haha...

maar goed, om op het bevallen terug te komen; als je echt daar een supergoed gevoel bij hebt dan zou ik wel de afweging maken om er 2 te huren....

Veel wijsheid toegewenst!
Sunny

Hoi hoi,

Wat ik gehoord heb is dat je een enorm gevaarte in je huis krijgt, waar een paar honderd liter water in gaat; ga er maar aan staan om dat te vullen, haha! Als de bevalling snel gaat, heb je dan nog wel tijd om het bad te vullen?

Van een collega hoorde ik dat zijn vrouw tot aan de persweeën in haar gewone bad heeft gelegen. Dat heeft ze als zeer prettig ervaren. Ze heeft er wel een enkele keer uitgemoeten om door de vk te laten kijken hoe ver ze was, maar voor de rest lag ze veel in bad. Zou ook een optie kunnen zijn.

Ik denk dat er op internet genoeg over te vinden is. En in november of zo is er in Utrecht een beurs en daar zullen ze ook vast met info staan! Drie jaar geleden (toen ik zwanger was van de eerste) in ieder geval wel.

Succes.
Gr. Tamara.

Mijn schoonzusje is in bad bevallen en dat beviel haar uitstekend. Ook haar man is er toen even bij gekomen, om haar lekker in de rug te ondersteunen. Ondanks dat het water op een gegeven moment iets minder warm werd, vond ze het heerlijk. Je bent zo druk met je lichaam bezig dat de temperatuur er niet zo toe doet. Is haar verhaal tenminste.

Zelf doe ik nu aquafit en ik kan me voorstellen dat het lekker is.

Voor mezelf doe ik het niet: ik ben in 6 en 3 uur bevallen en dan heb je te weinig tijd om in bad te gaan, haha.

Terug
Bovenaan