Waterbevalling

Iemand ervaring met een waterbevalling? Lijkt me wel fijn, ik dobber elke week toch al uren rond in bad. Waar zo'n enorme bak water moet staan is een tweede, beneden in de huiskamer??

Ik vind dit soort afwegingen altijd heel moeilijk. Ik dacht dat ik graag zou willen lopen, bewegen en douchen tijdens mijn bevalling, maar het bleek dat ik alleen maar op mijn linkerzij wilde gaan liggen en verder niets (had een weeenstorm). Ik had nog ideeen om misschien een baarkruk te proberen, maar uiteindelijk ben ik gewoon op m'n rug in bed bevallen. Nou is het niet zo'n ramp als je vk een baarkruk meeneemt, maar een heel bad opzetten en er dan geen gebruik van maken...

Ik zou 's rondkijken of er geen faciliteiten zijn waar je in het water kan bevallen, bijvoorbeeld een kraamhotel. Dan is het ook niet zo erg mocht je het achteraf gezien niet gaan gebruiken.

En inderdaad ervaringen horen/lezen van mensen die dit gedaan hebben. Ook je vk kan hier in helpen met de voors en tegens.
Succes met je bevalling!

Groetjes, Esk

Het lijkt mij ook heerlijk om in een bad te bevallen.
Ik vind het wat duur allemaal vooral omdat het niet zeker is dat je ook daadwerkelijk in het baf kan bevallen.
Maar als ik veel geld zou hebben lijkt het me heerlijk.
In enkele ziekenhuizen hebben ze wel een bevalbad of kraamhotel ja.

Succes met uitzoeken

Hoi mamaloes, ik heb 2 zoontjes en wilde bij beiden een badbevalling. Een badje had ik besteld bij de waterooievaar. Niet erg duur en je mag het, ik geloof, 5 weken in huis houden. Is super makkelijk en snel op te zetten en is binnen een uurtje vol )en als dit je eerste kindje is beval je waarschijnlijk toch niet binnen die tijd, dus tijd genoeg om op te zetten en te vullen'. Er zit een thermostaat in waardoor je niet steeds hoeft bij te vullen met warm water, het blijft vanzelf op de temperatuur die jij instelt. <Bij mijn eerste bevalling heb ik wel ook in het badje gezeten, maar helaas moest ik op een gegeven moment toch naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet vorderde. Dit kwam door een verkeerde ligging van de kleine, en niet door het water ofzo.
De tweede is, na 7 erg ontspannen uurtjes, lekker thuis in bad geboren. Heerlijk!! Echt de ultieme bevalling wat mij betreft. Toen de weeen heviger werden kwam mijn vriend bij mij in bad, ik lag heerlijk in zijn armen en hij wiegde me zachtjes heen en weer. Zelfs in het laatste half uur voor de persweeen kon ik tussen de weeen door nog kletsen en grapjes maken. Het schijnt dat de pijn van het hoofdje dat `staat`ook veel minder is als je in warm water zit. Ik hoor daar altijd nare verhalen over van andere vrouwen, maar vond dat zelf inderdaad enorm meevallen. Wat mij betreft echt de mooiste manier van bevallen! Enige nadee`l vind ik dat je de zwaartekracht niet echt kan gebruiken om je te helpen bij het persen. Maar verder is het zo relaxed en mooi, dat ik het iedereen van harte kan aanbevelen! ben nu zwanger van onze derde en ga binnenkort weer een badje bestellen. Liefs, Emmie

Terug
Bovenaan