waterbevalling

Hoi,

Ik zat laatst te lezen over een waterbevalling (in zo een bad thuis). Zijn er dames die hier ervaring mee hebben of er ook over denken???
Na een ziekenhuis en een thuisbevalling leek dit mij een mooie ervaring en ook het idee van een paar weken een bad in huis hebben lijkt me wel wat!
Het warme water schijnt ook nog eens pijnstillend te werken en de overgang vanuit de baarmoeder naar de wereld lijkt mij geleidelijker voor de baby bij zo een waterbevalling.
Alleen jammer dat zo een bad huren 200+ euro kost... En dat kan ik opzich ook we'll voor de beeb gebruiken...

Liefs,

Ik heb bij mijn laatste bevalling het eerste gedeelte in een heet bad gelegen... ik vond het heerlijk. Daarna wel op bed afgemaakt met de geboortetens, maar zo'n bad is best aan te bevelen.

Ik zou ook graag in bad willen bevallen, maar lie ver niet in een bad in huis. Toch veel rommel dus ik denk aan een bevallingshotel met bad, is niet eens zoveel duurder (400 eur). Heeft iemand ervaring met een badbevalling in het geboortecentrum in amsterdam? Of tips voor andere lokaties waar je in bad kunt bevallen?

Terug
Bovenaan