waterhardheid

Hallo,even twee vraagjes van mij.

In onze gemeente is het water erg 'hard'.Helpt het om het langer te laten koken?Zo ja,hoe lang dan?
En kan ik voor de flesvoeding ook ander water zoals bv Spa of Bar le Duc gebruiken?Zo ja,moet dat dan ook eerst gekookt worden?

Kan je zomaar op andere voeding overstappen?Of moet je dat afbouwen of in overleg met het consultatiebureau doen?

Alvast bedankt!!

Groetjes Estella
 
HI

Ik heb geen idee of je het water langer moet koken. Ik woon ook in een gebied waar het water harder is maar onze kraamverzorgster heeft daar niets van gezegd.
Zelf gebruik ik altijd Bar Le Duc, je hoeft dit dan niet meer te koken.

Als je huidige voeding niet bevalt, kan je overstappen op een andere voeding. Het cb geeft adviezen die je echt niet altijd hoeft op te volgen. Je kunt ze altijd eens bellen om te kijken wat voor advies ze geven en volg dan e eigen gevoel.

 
Het ligt een beetje aan de leeftijd van je kind, maar ook als het water hard is, hoef je het helemaal niet te koken. Ik kookte het water totdat mijn zoon twee maanden was ofzo. Daarna gewoon rechtstreeks uit de kraan. Bar le duc enzo is ook gewoon kraanwater, alleen met een leuker logo'tje.
 
Terug
Bovenaan