Waterige afscheiding???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb al een paar weekjes last van erg waterige afscheiding. Ik loop steeds met inlegkruisjes en moet vaak niet alleen mijn ondergoed verschonen maar ook mijn broeken zijn dan in het kruis nat . Het is volgens mij geen urine want daarvoor ruikt het te zoet. Het is aan de andere kant ook geen vruchtwater volgens mij want het is niet zo dat ik iets "voel" lopen....

Herkent iemand dit? Ik vind het erg vervelend maar vraag me tegelijkertijd af wat dit betekent.

Ook zag ik al wat kleine gelei achtige stukjes wat van de slijmprop moet zijn. Maar ik heb gelezen dat dat al kan vanaf deze weken. Dat zegt dan verder niets over de bevalling zelf!!

ik ben benieuwd of iemand dit herkent of dat ik hier wat mee moet doen. (Ik moet vrijdag a.s. weer naar de VK).

Bedankt alvast!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Het klopt dat je de laatste weken van de zwangerschap meer afscheiding hebt dan normaal. Dat komt door het zachter worden van je baarmoedermond. Ik heb het zelf ook. Ik heb het nog aan de gyn gevraagd (want ik vond het naar vruchtwater ruiken, dat ruikt ook zo zoetig). Die zei dat dat niet kon als het er niet echt uitloopt en je geen natte plekken hebt in je bed. Dus je kunt er gerust op zijn!

Dat je je slijmprop verliest, heeft ook te maken met het verweken van de baarmoedermond. Het kan nog wel een paar weken duren voordat de bevalling begint! Maar je zal dan vast niet tot 42 weken door blijven lopen...

Groetjes,
RV

Hoi Rubensvrouw,

Bedankt voor je antwoord! Ben ik weer wat geruster.
Ik heb inderdaad geen natte plekken in mijn bed dus inderdaad afscheiding dus.

Dat ik dit keer niet tot 42 weken zal lopen had ik al stiekem een beetje vermoeden van. Bij mijn zoontje was alles heel rustig en hij kwam ook 9 dagen later. Nu ben ik 35 weken zwanger en heb ik al veel voorweeën en mijn darmen zijn veel van slag etc. etc. Dus het zal me niet verbazen als ze eerder komt.

Alhoewel ik dan wel hoop dat ze gedraaid is aangezien ze nu in een stuit ligt, maar goed, dat hoor ik vrijdag dan wel weer!

Bedankt nogmaals!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan