waterige borstvoeding en doorslapen???

Hallo,

Ik ben Elvera en ik heb een dochtertje van 5 1/2 maand.
Ik geef borstvoeding maar ik heb het idee dat mijn
borstvoeding vrij waterig is. Zoals de voormelk.
Als ze klaar is met drinken is de melk die er dan
nog uitkomt steeds waterig. Heeft iemand hier ervaring
mee? Zij slaapt sinds 3 weken ook niet meer door
en ik heb dus het idee dat zij niet genoeg vette  melk
binnenkrijgt. Ze krijgt wel bijvoeding (papje, groentehapje
en fruithapje).

groetjes Elvear

Hai Elvera,

Borstvoeding mag allerlei kleuren en kleurdichtheid hebben, zegt niets over de hoeveelheid voedingsstoffen.... die zijn er namelijk gewoon altijd....

Kindjes maken groeispurten door, waardoor ze even slechter slapen dan voorheen.... er zijn een aantal bekende, waaronder de viermaandendip. Kan best zijn dat die bij jullie wat later is gekomen. Viermaanden is namelijk een gemiddelde.... de één wat eerder, de ander wat later. Bij ons duurde die vijf weken. Vijf weken onrust, daarna plots weer voorbij.

Maar wat ook kan, is dat juist de bijvoeding voor wat onrust zorgt. Als je begint met bijvoeding, moeten de darmpjes daar aan wennen. De ontlasting heeft dan een andere structuur en dat kan wat ongemakkelijk voelen.

Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn voor het niet doorslapen nu. Vaak heeft dat niets met je borstvoeding te maken. (heb hier met mijn drie meiden van alles geprobeerd, bijvoeding, kunstvoeding, extra gekolfe mm, maar gaf niet het geweste effect)

Succes, groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik bij http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan