Waterkruik of waterzak?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen allemaal!

Nog een beetje aan het genieten van het mooie weer of druk aan het werk?
Het weekend staat in elk geval voor de deur. Mooi vooruitzicht!

Ik heb nog even een klein vraagje:
nu ik bezig ben de baby-uitzet bij elkaar aan het sprokkelen vroeg ik me het verschil af tussen een waterkruik of waterzak.
Ik lees namelijk overal dat je 2 waterkruiken moet aanschaffen, maar kan je ipv daarvan ook waterzakken aanschaffen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Alvast bedankt!
Groetjes en fijn weekend,
Sigrid H
24 wk

Die rubberen waterzakken mogen volgens mij niet. Vraag me niet waarom, ik vind ze ideaal. Ik heb voor de baby van die metalen kruiken. Ik haal ze wel uit bed voordat de kleine erin gaat, want het blijven enge dingen, omdat je er toch erg heet water voor gebruikt.
Ik heb wel een rubberen, die vul ik altijd met warm kraanwater voor mijn dochtertje als ze ziek is. Daar kan ze zich dan ook niet aan branden.

Groetjes
Wasabimammie!

de kraamzorg en de verloskundige willen dat je een metalen kruik neemt i.p.v. een waterzak. Zou ik dan ook maar doen. Bel ze, als je wilt weten waarom de kruik beter is. Er is vast een goede reden voor.

Hoi Sigrid,

Ik had bij alle twee de bevallingen 1 waterkruik (vraag eens rond ik de
familie, bij mij hadden diverse tantes er nog liggen) en 1 pittenzak
die ik toch nog had. Hoewel mijn zoontje in december geboren was heb ik
beide niet zo lang nodig gehad ( 1 week). Scheelt wel dat hij bijna 8
pond woog natuurlijk.

Ik zou eerst even navragen of je van iemand kunt lenen, want misschien gebruik je het maar heel kort.

Judith

Zo'n waterzak geeft meer kans dat-ie gaat lekken, ik geloof dat ze daarom zo'n stalen kruik aanraden. Vooral als-ie al wat ouder is, kan het materiaal poreus worden en gaan lekken.

ik had 2 metalen kruiken geleend van een vriendin, die ze weer van een vriendin van haar had. Die dingen zijn best duur, maar je gebruikt ze maar heel even.
mijn zoontje heeft ze 2 dagen gebruikt. Overigens schijnen die metalen kruiken minder te lekken dan de waterzakken van rubber.

die laatste heb ik wel heel veel gebruikt toen het winter was. Als ik mijn zoontje dan had gevoed, dan legde ik die "kruik" even in zijn bedje. dan was het niet zo koud als ik hem teruglegde. en dan sliep hij heerlijk door. en zijn ouders dan ook.

greet

2 metalen kruiken met een kruikenzak erom heen
Voor als het zover is. Metalen kruiken moeten echt helemaal tot de rand vol.
Als je dat neit doet gaan ze lekken!!!

Groetjes
 Hanna
  19wk 1dg

hoi hoi

wat ik begreep van de vk is dat ze als ze draaien op een waterzak kunnen gaan liggen en als ze dat lang doen en regelmatig dan liggen ze scheef en hebben ze kans op vergroeiingen...

ik had zelf bij mijn zoontje ook maar 1 kruik ze leggen er tog geen 2 tegelijk in het betje en als ie kouder wordt dan kan je toch alvast water verwarmen om hem op nieuw te verwarmen???

groetjes

Terug
Bovenaan