waterpoken?????

hoi,
mijn dochter is zes maanden oud sinds van morgen heeft ze waterpoken gekregen.
is dat erg???
wat moet ik doen zijn ze pijnlijk?
wie kan mijn helpen????
alvast bednkt,
 
lieve jet, wij zaten samen ook op de zwangerschapsforum, ik zal je wat vertellen over waterpokken, het zijn blaasjes gevuld met vocht(water) het vervelende van de waterpokken is dat het vreselijk kan jeuken, en ze kunnen er iets ziek van zijn (koorts). Ik zou haar4 niet teveel aan proberen laten krabben en niet te vaak en te lang in bad doen. verder is waterpokken zolang ze gevuld zijn met vocht besmettelijk voor anderen Ik ben geen dokter maar ik lees altijd wel veel over dit soort dingen succes ermee......maak je maar niet ongerust ze kan het beter nu hebben dan als het hoog zomer is met 30 graden en dat ze al bewust kan gaan krabben
 
Hoi jet,

Waterpokken is absoluut niet erg. Je kan het verlichten door mentolpoeder dat je kan kopen bij de drogist. OOk werkt een badje met zemelen goed tegen de jeuk. Verder niet te warm kleden ook niet in bed want dan gaat het broeien en word de jeuk erger. Het liefs katoenen kleertjes.
Na een paar dagen gaan de blaasjes kapot en worden het korstjes en is de besmetting over en de jeuk minder.

Laat je meisje lekker veel drinken en knuffel haar veel. De eetlust kan ook minder zijn maar dat halen ze vanzelf weer in.

Het nadeel is dat kinderen onder een jaar de waterpokken nog een keer kunnen krijgen verder is er niets ergs aan.

heel veel succes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan