Waterpokken alleen benen?

<p>Hai allemaal,</p><p>Mijn meisje van 13 mdn zou volgens de HA waterpokken hebben. Ik vind dit vreemd gezien het verloop ervan en zoek wat info elders. Wat zijn jullie ervaringen?</p><p>Koude koorts 1-2 dgn, met kippenvel gehad, ondertemp 36,3, koliek achtige buikkrampen. Na 2 dagen over, maar toen verschenen rode puntjes op benen (wegdrukbaar met een glas). Rode stipjes op knieën (kruipen vind ze even niet zo leuk) en voeten. Puntjes breiden niet verder uit dan haar benen! Dus: wat zou dit dan kunnen zijn? <br /><br />Ze eet, drinkt, plast, poept verder goed. Wel veel moe (sprongetje?), aanhankelijk maar gaat graag op onderzoek uit. </p><p>Wie heeft ideeen? </p><p>Alvast enorm bedankt voor het meedenken!</p><p> </p>
 
Misschien de mond- voet- en handziekte? Maar daarbij kloppen de door jou genoemde symtomen misschien ook niet helemaal. Maar wellicht kan je hier wat over opzoeken. Ik hoor vaak dat de waterpokken en de mond- voet- en handziekte door elkaar gehaald wordt, zelfs door huisartsen. Ons zoontje heeft het ook gehad, begon met koorts, toen de koorts weg was begonnen de rode pukkeltjes/blaasjes. Maar dit zat ook rond en in de mond en op de handen. Er zijn heel veel ziektes met pukkeltjes, blijft vaak lastig te bepalen wat het precies is!
 
Verder dan haar benen gaat het al dagen niet. Maar wil haar wel hier zsm vanaf helpen en niet dat er onderliggend iets ergers aan de hand is. 


Geen mond, hoofd, oren, armen of romp vlekjes/puntjes aanwezig. 


Ik ga even zoeken op jouw voorstel. Dankje! 
 
Terug
Bovenaan