Waterpokken en baby

Hoi lieve mama’s,
Mijn zoontje van 5 heeft nu waterpokken en ik vroeg me af of mijn dochtertje van 3 maandjes ook hier last van kan krijgen. De huisarts zegt dat het kan. Ik maak me een beetje zorgen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ja kan zeker. Dochter van m'n vriendin kreeg het toen ze 6 weken oud was.

Kleine baby's hebben er helemaal geen last van hoor, voor oudere kinderen is het juist vervelender. Ze moeten het toch een keer krijgen, dus tja.. :)
Nadeel is alleen dat als een kind het krijgt voordat hij 1 jaar is, de kans bestaat dat hij het later nog een keer krijgt.
Maar dat hoeft niet hoor, het kan prima zijn dat je dochter het binnenkort krijgt en daarna nooit meer.
Het kan ook dat ze het helemaal niet krijgt. Bij mij kreeg m'n ene dochter het wel, de ander niet.
Je doet er toch niks aan. Maar echt, zeer waarschijnlijk heeft je baby er helemaal geen last van als ze het al krijgt. Je zoontje van 5 waarschijnlijk wel ;)

Mijn dochter was 4 jaar en de middelste 6 weken toen ze het kreeg.  
Nu heeft onze jongste dochter het twee weken geleden gehad met 4 jaar en de middelste is nu 13 jaar maar heeft niks gekregen ook al was ze toen ze jong.

Bedankt voor jullie reacties. Hij was indd erg ziek van maar nu is hij ervan genezen. Ben benieuwd of de kleine het ook krijgt of niet.

Terug
Bovenaan