Waterpokken en vakantie

Hoi,
Aanstaande woensdag vertrekken wij naar Curaçao met ons zoontje van bijna 5 jaar en dochtertje van 5 maanden. Ten minste dat hopen we..
Gisteren sprak ik namelijk de buurvrouw en die vertelde dat haar zoontje ‘bijna van de waterpokken af was’. Ons zoontje heeft in de periode dat onze buurjongen verse pokken had 2 keer met hem buiten gespeeld (1,5 en 1 week geleden). Nu ben ik dus bang dat ons zoontje ook waterpokken gaat krijgen. Hoe groot is die kans als ze samen buiten hebben gespeeld? Ik verwacht wel groot.
Wat zouden jullie doen als er nog geen waterpokken zichtbaar zijn als we weggaan? Waterpokken op vakantie lijkt me ook geen pretje maar de vakantie annuleren terwijl er nog niks aan de hand is is ook zo wat.

Ik denk dat het niet zo’n probleem zou zijn hoor. Mijn dochter was er helemaal niet ziek van en had één dag erge jeuk. Dat zou wel vervelend zijn als je net die dag vliegt. Maar die kans is niet zo groot denk ik. Er zijn ook kinderen die zich minder voelen en een paar dagen koorts hebben. Maargoed, dat is thuis ook niet prettig. Neem een flinke doos zetpillen mee voor de zekerheid. En ik smeerde er sudocreme op, dat droogde ze uit. Zou ik ook meememen. En lekker veel in de zee helpt vast ook. Mijn oudste dochter heeft de jongste niet aangestoken.. dus het kan goed dat jouw zoontje het niet krijgt.

Tja je kan er niets aan doen verder. Met eenmaal spelen is de kans misschien niet zo groot. M’n zoontje heeft nu waterpokken. Hij heeft het heel lang niet gehad terwijl het op kdv heel vaak was. Nu op school een enorme uitbraak en kreeg hij het eindelijk.
Hij zit helemaal onder maar heeft gelukkig geen jeuk gehad. Wel wat meer hangeriger.
Mocht de waterpokken doorkomen ff checken hoe het zit met vliegen. Als je zoon nu nog nergens last van heeft zou ik even afwachten. Misschien krijgt hij ze niet.

Thnx. Ik hoop inderdaad dat het mee gaat vallen. Als ik jullie reacties zo lees valt het wel mee. Vliegen mag niet met waterpokken dus de komende dagen nog even fingers crossed dat hij ze niet krijgt.

Tja, bij ons hadden onze kinderen er wel heel erg last van, dus hou daar ook serieus rekening mee. Wij hebben nachten achter elkaar zemelenbadjes gemaakt, getroost, etc. Flinke koorts. Ik zou zeker het één en ander meenemen voor de zekerheid, zodat je daar niet naar middeltjes moet zoeken.

mijn zoontje (9 maanden) had ruim 3 weken geleden eerste waterpokken. Dochter van 2,5 heeft ze sinds vrijdag. Zat dus heel veel tijd tussen besmetting en daadwerkelijk waterpokken. Hier gelukkig niet heel veel last, maar wel bij eerste pok in badje met havermout gezet en dat gedurende de dag herhaald. Zou een pak meenemen, voor de zekerheid..;)

Mijn dochter van 4 heeft het 2 weken geleden gehad.
Ze heeft 2 dagen koorts gehad na een paar dagen de bultjes maar die waren op twee handen te tellen beetje jeuk had ze maar het viel echt 100 procent mee.

Terug
Bovenaan