waterpokken met 5 maanden... en nu weer ziek

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Het gaat hier eigenlijk allemaal heel goed, maar Manoe heeft het wel  flink te verduren de laatste weken.
Vorige week waren we met een groep vrienden en alle kids in Oostenrijk en opeens kreeg Manoe verhoging en lichte koort tot 38,5.

Twee dagen later waren we met wat meiden en de kids in een zwembad en toen zag ik ineens een aantal waterpokken op haar rug... ja hoor, nog een paar dagen later zat ze helemaal onder de waterpokken. Haar oudere zus had twee weken daarvoor waterpokken en gordelroos gehad, ik hoopte natuurlijk dat het niet op Manoe zou overslaan.

De waterpokken zijn nu aardig weggetrokken, maar sinds gisteren is ze flink ziek. Heel erg hoesten, neus dicht en koorts. Het hoesten is zo erg dat ik haar gisteren tot 2 keer toe bijna ondersteboven heb gehouden, omdat ze compleet paars aanliep. Ik heb haar gisteravond voor het eerst in haar leventje een zetpil gegeven, want ze had 39 graden en was alleen maar aan het kreunen en huilen.

Na een slechte nacht lijkt het nu wel weer wat beter te gaan. Nu 'slechts' 38 graden en ze ligt lekker te slapen (met af en toe flink hoesten). Ik ben benieuwd wat voor avond en nacht we vandaag ingaan... afgelopen nacht was er niet eentje om te herhalen!!!

Ik heb met mezelf afgesproken dat zodra de koorts weer boven de 38,5 gaat uitkomen ik de huisarts bel om naar haar longetjes te laten luisteren voor de zekerheid.

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

pff jeetje meid!
dat is echt wel veel voor zon klein meisje!
Senna liep ook een keer paars aan door het hoesten! vreselijk!
dokters zijn er gelukkig niet voor niks!!
succes

liefs

Hmmmz manoe ook al de waterpokken gehad en nu weer koortserig.
Hopelijk wordt ze snel weer beter, wat zou je 't graag overnemen he als die kleintjes zich ellendig voelen?

Beterschap!
Anne

Terug
Bovenaan