Waterpokken of toch iets anders

Nu ik toch hier weer aan het schrijven ben, kan ik misschien ook jullie hulp/advies vragen.
Dit heb ik op een andere site geplaatst, maar misschien kan iemand mij hier ook helpen/

Hallo,

Ik heb een zoontje van 19 maanden die met carnaval op afstand en buiten  bij een baby is geweest met waterpokken.
Nu werd hij zondag ziek, hangerig en koorts, maar verder merkte we er weinig van, ja ook weinig eetlust.
Nu kreeg hij woensdag vlekjes op rug en buik. 's Avonds was het nog erger.  
Vanmorgen leek er weinig meer aan de hand te zijn, maar voor het middagslaapje zag ik het weer goed.
Nu na het slaap lijkt het ook minder te zijn.  
Zal dit toch de waterpokken zijn of zal het iets anders zijn?
Morgenvroeg ga ik er wel mee naar de dokter just-for-sure, maar misschien kan iemand me al helpen.

O ja hij slaapt ook lang, 's ochtends half 10, vanaf half 8 de avond er voor en om half 1 ligt er weer in en slaapt voor anderhalf uur. En dan houdt hij het net vol tot 7-7.30 uur.

Groetjes Nathalie

Hallo,

Ik heb een zoontje van 19 maanden die met carnaval op afstand en buiten  bij een baby is geweest met waterpokken.
Nu werd hij zondag ziek, hangerig en koorts, maar verder merkte we er weinig van, ja ook weinig eetlust.
Vanmorgen leek er weinig meer aan de hand te zijn, maar voor het middagslaapje zag ik het weer goed.
Morgenvroeg ga ik er wel mee naar de dokter just-for-sure, maar misschien kan iemand me al helpen.

O ja hij slaapt ook lang, 's ochtends half 10, vanaf half 8 de avond er voor en om half 1 ligt er weer in en slaapt voor anderhalf uur. En dan houdt hij het net vol tot 7-7.30 uur.

Groetjes Nathalie

Hallo,

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Ik kan het natuurlijk niet zien vanaf hier, maar als het waterpokken zijn..gaat het vrij vlot uitbreiden..En moeten de rode vlekjes al snel blaasjes worden.
Vaak gaat dat in een paar dagen tijd.
Dus als het soms minder goed te zien is, denk ik niet dat het waterpokken zijn.
Onze drie kids waren allemaal onder de 1,5 jaar toen ze het hadden..

Achja, ze krijgen het een keer, dus je kunt het maar gehad hebben..
GR Rina, en succes!

Hoi Nathalie,

Ik denk toch dat het iets anders is.. Waterpokken gaan niet ff weg.. dit blijf je zien en wordt alleen maar erger!! Je

Laat je nog ff weten als je bij de HA geweest bent!

gr. Ilone

Het is de vijfde ziekte, waarschijnlijk. Is een typisch verschijnsel van de 5de ziekte.
Natuurlijk waren ze vanmorgen weer weg :).
Vandaag was hij bij het kdv en was ie weer hangerig in de morgen en diarree.
Maar de vlekjes heb ik nog niet naar gekeken, is zo lastig he met zijn romper, maar maandag moet het over zijn.

Hopelijk is het hangerige snel over, want dat is vooral vervelend, maar ja het is tijdelijk he.

Volgens mij gaan de 5e en 6e ziekte ook gepaard met rode vlekjes.. En idd, toen mijn oudste een jaar was kreeg ie ook de waterpokken en dat breid zich razendsnel over het hele lijfje uit, en verdwijnt niet voor even om daarna weer terug te komen..
Ben benieuwd wat eruit komt.. Maar ik geloof idd ook niet in de waterpokken..

Terug
Bovenaan