waterpokken of zesde ziekte

hallo,

mijn zoontje van 1 jaar heeft de hele week al spuitpoep dus wij denken tanden, ook is hijj snotverkouden en hoest hij erg. maar gister kwam daar hoge koorts en niet eten bij en vanmorgen spotte ik 3 rode vlekjes op zijn wang. vandaag is hij zeer sloom en ligt al veel vroeger in bed. tot nu toe drinkt en eet hij goed maar hij is wel erg knuffelig en hangerig.

ik vroeg me af wat of het waterpokken zijn of de rode hond en wat je er tegen doet, behalve paracetamol om de koorts te verlagen

hopelijk weet iemand raad

groetjes een bezorgde mams
 
Hoi, toen onze zoon 16 maanden was heeft hij de 6e ziekte gehad. Dat begint met heel hoge koorts, 3 dagen, ruim 40 graden koorts. Toen was de koorts ineens weg, en pas daarna kwamen er rode vlekjes op zijn borst en rug. Dus het klinkt niet alsof jouw zoon de 6e ziekte heeft als hij nu al vlekjes heeft. Ik zou het gewoon even aankijken qua koorts, als dat langer dan 3 dagen duurt zou ik naar de huisarts gaan. Het kunnen natuurlijk toch tandjes zijn in combinatie met een verkoudheid of zo.

Sterkte ermee en beterschap!
Simone
 
He Denise,
mijn oudste van 2 heeft recentelijk de waterpokken gehad en dit klinkt als iets anders. Maar ik ben geen arts en al zou ik het zijn dat zou ik denk ik ook niet vanaf een afstand durven zeggen wat het is. Maar goed. Zitten er alleen plekjes op het gezichtje of overal? Ziet het eruit als paarse speldeprikjes? Verdwijnen ze niet als je erop drukt? Als dit het geval is of als je je erg ongerust blijft maken (vertrouw op je moedergevoel, het is er niet voor niks) dan heb ik maar een antwoord:  bezoekje huisartsenpost. Beter een keer te veel, dan achteraf spijt. Als de koorts niet wegtrekt moet je sowieso maandag even naar de ha gaan.
Succes en beterschap voor je kleintje.

Tineke
mama van Eloise (30-08-2003) en Aimely (03-10-2005)
 
Hoi,

Als het waterpokken zijn dan weet je het wel hoor! Ze zitten dan binnen 1 dag helemaal onder de vochtblaasjes. Je kunt alleen de koorts verlagen met paracetomol en eventueel een cremetje halen bij de apotheek voor de jeuk van de pukkels.

Met de  rode hond of 6de ziekte ben ik niet bekend, maar volgens mij kan je er  in beide gevallen niets aan doen. Je kindje veel laten drinken, slapen en als de koorts te hoog wordt paracetamol geven zijn de enige dingen die ik doe als mijn zoon ziek is.

Groet
Lies  
 
hallo meiden,

nou hij heeft nu 5 rode plekjes in zijn gezicht en mega spuit en stink poep. dus ik denk niet dat het dan de waterpokken zijn. de koorts is weg. ik kijk het nog wel ff aan, vlekjes trekken wel weg hoop ik.

bedankt voor jullie snelle reacties

groetjes
 
Mijn huisarts zei ooit tegen mij: als hij diaree heeft en hij wordt sloom, meteen langs komen! Sloomheid kan een teken van uitdroging, of begin van uitdroging zijn!
Maar het kan net zo goed van de koorts zijn, je weet het niet.
En inderdaad, waterpokken zijn blaasjes!
 
Terug
Bovenaan