Waterpokken pijnlijk

Hallo allen,

Gisteren heb ik een bericht geplaatst over mijn 2 jarige zoontje en dat hij dus de waterpokken heeft.

Nou is het zo dat tussen zijn liezen en tussen zij billen ook alles onder zit. Hij draagt nog een pamper en wanneer hij heeft geplast of overige behoefte, dan begint hij te huilen en wijst hij naar zijn pampertje en zegt hij dat het hem zeer doet.

Nu heb ik de hele nacht met hem gespendeerd en bij elk plasje een nieuw pampertje omgedaan, hem ingesmeerd met zalf en talkpoeder opgedaan, in de hoop dat het zou verlichten, maar helaas.

Wat kan ik nu nog doen om het na het tijdens het slapen te verlichten?

Alvast bedankt.
 
Wat bij ons toen goed heeft geholpen was een bad met havervlokken. Deze had ik in een panty gedaan zodat je niet het hele bad onder hebt zitten. (Hierdoor drogen ze uit).
Hij mocht die tijd twee maal per dag in bad.
Daarna goed insmeren met sudocreme.

sterkte! ken helaas het probleem
 
Ah ja die eerste nachten waren heftig. We hebben hier ook een nacht of 3 nauwelijks geslapen en met een heel overstuur meisje gezeten. Bij haar zat het tussen haar billen ook helemaal onder. Maar het wordt snel ook weer beter hoor. Al blijf je de bultjes wel een maand of 2 in afnemende mate zien. 
Je kunt er weinig mee. Overdag regelmatig even in de blote billen rond laten lopen. En haverbadje, 2 x per dag schoon spoelen enzo. Misschien een keer extra verschonen snachts als hij toch al helemaal wakker is van het huilen. 
Het is gewoon best wel een nare kinderziekte als ze zo onder zitten. Ze moeten er doorheen en je kunt zo weinig tot het beter wordt. Maar het zal echt na een weekje alweer de goede kant op gaan. Je bent al een paar dagen op weg. Als de rest van de bultjes opdroogt wordt de jeuk minder en zal hij ook weer beter slapen. 
Sterkte!
 
Vaak verschonen en mentol poeder, dat laatste werkte hier als een trein. Zemelen badje en eventueel zonder luier laten lopen overdag. Dan drogen de waterpokken sneller in.
Succes en beterschap!
 
Let wel op met mentholpoeder onder de twee jaar ivm ademstokking/benauwdheid. Hier hielp zemelenbadje, sudocreme en kidsclin coolmouse erg goed. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan