Waterpokken, rode hond etc..

Hallo allemaal,

Een collega van mij heeft kinderen die de waterpokken hebben. Kan dit via via ook slecht zijn voor mijn baby? En hoe zit dit eigenlijk met ziektes als rode hond, griep, etc?
Ik kan natuurlijk een 'besmetting' overnemen en doorgeven aan de baby. Weet iemand hier iets meer van?

groetjes Klarie
 
Hoi,
Rode hond is zowieso een ziekte waar je als zwangere vrouw uit de buurt moet blijven,dit is gevaarlijk voor je baby en kan allerlei afwijkingen veroorzaken.
De waterpokken is op zich niet gevaarlijk (waarschijnlijk heb je deze kinderziekte vroeger al gehad) Je ongeboren kind is hier niet vatbaar voor, enkel als je besmet word tijdens of vlak voor de bevalling ( of erna). Griep is alleen vervelend voor jezelf en je herstelt minder snel als je zwanger bent.Er word gesuggereerd dat in de eerste 3 mnd van de zwangerschap griep een verhoogde kans op miskramen geeft maar dit is nog niet wetenschappelijk aangetoond.
De vijfde ziekte is op zich een onschuldige kinderziekte maar kan in de eerste 5 mnd van de zwangerschap een verhoogd risico op een miskraam of doodgeboren kindje geven dus ook bij deze ziekte een beetje alert blijven.
Als je ergens over twijfelt moet je gewoon de huisarts of verloskundige bellen, die kan je verder adviseren!
Groetjes,
Dees
 

Hay Klarie,

als je vroeger zelf ooit al de waterpokken hebt gehad, is dit totaal niet gevaarlijk voor jou of je ongeboren kindje. Mocht je ze niet hebben gehad, is het gevaarlijk aan het einde van je zwangerschap. Ik weet dit daar ik zelf ook in aanraking ben gekomen met een kindje met de waterpokken.
Ik had ze dus al gehad.

Over de rode hond durf ik je geen raad te geven. Zou het even voor de zekerheid navragen bij je vk en anders kun je op internet ook héél veel informatie halen.

Een goede site is: www.czmedicinfo.nl, daar staat o.a. in over de kinderziektes tijdens zwangerschap.

Succes!

Groetjes Cody
 
Hai,

Als het goed is ben je op jonge leeftijd ingeent voor de rode hond.
Dus ben je daar niet vatbaar voor.
En zolang de baby in je buik zit kan deze er ook niet ziek van worden.

Dus volgens mij kan het geen kwaad.

Groetjes Muts
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Ik was er niet echt heel erg bezorgd over, maar ik wou het toch even weten, voor de zekerheid.
Maar het zal allemaal wel een beetje meevallen, want ik ben voor al die dingen inderdaad ooit ingeent en heb zelf ook al de waterpokken gehad toen ik klein was.
het komt dus allemaal wel goed met die kleine!
groetjes
Klarie
 
Terug
Bovenaan