Waterpokken zoontje en 38 wk zwanger

Hoi,

Zijn er dames met ervaring waarbij ze zijn bevallen en je andere kindje had op dat moment waterpokken?
Mijn zoontje 20 maanden heeft nu waterpokken dag 3. Ik ben 38 wk zwanger en bang om te bevallen gewoon.

Je geeft vast en zeker wat antistoffen mee maar is dat genoeg? Zijn er dames waarbij je baby het ook kreeg?

Ik denk dat je (hopelijk) precies goed zit. Ik snap je stress... Maar een kind met waterpokken is vanaf ongeveer 2 dagen voordat de vlekjes verschijnen totdat ze goed indrogen (vaak na een week) besmettelijk. Dus dat zou betekenen dat je zoontje binnen een week niet meer besmettelijk is. Dus hopelijk blijft jullie kindje nog even zitten en gaat het precies goed. Succes! 

Heb jij zelf in het verleden waterpokken gehad? Het probleem zit hem er met name in als jij het zelf krijgt rondom de geboorte, maar als je het al gehad hebt kan dat niet. Je kindje is dan via jouw antistoffen beschermd. In dat geval dus geen stress! Als jij het niet gehad hebt in het verleden of twijfelt, zou ik even contact opnemen met je verloskundige morgen. 

Dankje voor jullie antwoorden.
Ik heb zelf een bloedtest gehad tijdens deze zwangerschap en had idd antistoffen. Zelf kan ik het niet meer krijgen. Ja ik hoop inderdaad dat ze nog tot 39 wk blijft zitten en het ‘gevaar’ is geweken. Maar ik zal ook proberen het los te laten. Als het zo gebeurd gebeurd het.

Als het voor je gemoedsrust helpt kun je natuurlijk wel al zoveel mogelijk doen om te zorgen dat de pokken van je kindje zoveel mogelijk indrogen al. Des te minder is het risico als toch al zou bevallen. Zelf heb ik mijn zoontje iedere dag in een zemelenbadje gedaan en drie maal daags het kidsclin waterpokken schuim gebruikt. Hij zat helemaal onder, had het echt goed te pakken. Maar hierdoor droogden de pokken wel een stuk sneller in! Alleen die onder de luier waren hardnekkig natuurlijk. Die ben ik toen gaan aanstippen met zinkzalf en daarna waren die allemaal na een paar dagen ook ingedroogd :)

Veel succes in ieder geval!

Onze oudste had de waterpokken toen onze zoon nog geen 3 weken oud was. Onze jongste zoon heeft het niet gekregen. Kan dus ook nog.

Terug
Bovenaan