Waterpokken?!

<p>Hallo mede mama's,</p><p>Even 'n dingetje en 'n vraagje.. Onze dochter is 2 weken geleden ziek geweest. De had tegen de 41 graden koorts op 'n gegeven moment dus dat is erg hoog. We zijn 4 keer naar de huisartsenpost geweest met haar. De eerste zei keel en oor ontsteking de tweede was bang voor hersenvliesontsteking (dit is uitgesloten door de kinderarts gelukkig) de kinderarts zelf dacht toch aan iets viraals en de vierde zei oor ontsteking. Dus zeg 't maar?! Nadat 't uiteindelijk 5 dagen duurde heeft ze 'n antibiotica kuur gehad van 'n week we zijn dus nu 2 weken verder. Ze houdt af en toe wel wat verhoging (gelukkig niet meer dan 37.8 en soms blijft ie de hele dag gewoon goed). En ze is weer helemaal der blije zelf. Maar nu zag ik eergister ineens 'n paar rode vlekjes waar 'n dag later blaasjes opkwamen.. Zijn dit waterpokken en kan 't zijn dat ze daar eerst zo ziek van is geweest misschien? Het zijn er gelukkig nog niet veel dus ik hoop dat dat zo blijft. Iemand ervaring hiermee? Groetjes Cindy.</p>
 
Zouden waterpokken kunnen zijn, maar dan zou ze er wel steeds meer moeten krijgen.  Het kan ook met de warmte te maken hebben.  Dat het van die warmtebultjes zijn. Dat kunnen ook blaasjes worden namelijk.  Helemaal als ze er misschien zelf aan krabt omdat het jeukt. 
Ik zou de plekken die ze nu heeft insmeren met iets verkoelends, maar dan zou je denk ik bij de apotheek even moeten halen. Voor nu zou je er ook wat talkpoeder op kunnen doen, dan droogt het misschien ook wat uit waardoor ze er minder last van heeft. 
 
Terug
Bovenaan